האם החיפוש אחר שרידי המטוס המלזי מיותרים? מספר גורמים אמריקניים מעריכים כי ייתכן שהמטוס נחת ביעד כלשהו, ואף הצביעו על אזור איי אנדמן ההודיים כיעד אפשרי. במלזיה בינתיים מכחישים את הדיווחים, והחיפושים אחר שרידי המטוס - או המטוס בשלמותו - נמשכים. משפחות הנעדרים, בכל מקרה, ממשיכות להמתין למידע משמעותי על מקום הימצאות יקיריהם.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
כתב התעשייה האווירית של ה"וול סטריט ג'ורנל", אנדי פסטור, אמר בריאיון כי למרות שלא ידוע היכן נמצא המטוס, החוקרים האמריקנים "תמימי דעים" שהמטוס לא התרסק אלא הצליח לנחות על מסלול.
לדבריו, מידע שהתגלה מצביע על כך שהמטוס נשאר שלם וטס במשך יותר מארבע שעות - טווח זמן שיאפשר נחיתה בטוחה. "תשדורות לווין מצביעות על כך שהמטוס נחת, אולי לזמן קצר", הוסיף.
פסטור טוען כבר במשך מספר ימים כי המטוס שיגר מידע מהמנוע במשך יותר מארבע שעות לאחר הקשר האחרון שנוצר עם המטוס. לדבריו, משהו "מוזר" התרחש בתא הטייס, אך המטוס לא נפל לים. פסטור הדגיש כי הרשויות במלזיה "נוטות להגיד דבר אחד ואז את ההיפך - הם לא מאורגנים בצורה הטובה ביותר".
אקט פיראטי הוביל להיעלמות?
במקביל, בכיר אמריקני ציין כי החוקרים "בודקים את האפשרות שמישהו גרם להיעלמות המטוס". על פי הדיווח, ייתכן שההיעלמות היא "אקט פיראטי". המקור האנונימי הצביע על ראיות ל"התערבות אנושית" בהפסקת הקשר עם המטוס. הבכיר ציין כי ייתכן שהמטוס נחת ביעד לא ידוע.
קודם לכן, בכיר בפנטגון טען כי המטוס טס ארבע או חמש שעות לאחר שנעלם ואז נפל לאוקיינוס - בשעה שבה היה אמור לאזול הדלק במנועיו. דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר כי אכן הוסף אזור חיפוש באוקיינוס ההודי, אבל הוא לא פירט את הסיבות שהובילו להוספת אזור החיפוש החדש.
בכירים מלזיים סירבו לאשר הבוקר את הדיווחים המצביעים על חטיפה אפשרית או חבלה במטוס, שעליו היו 239 נוסעים ואנשי צוות. שר התחבורה המלזי הכחיש במסיבת עיתונאים את הטענות לפיהן המטוס המשיך בטיסה לאחר היעלמותו מהרדאר.
החיפושים בים הורחבו, וחיל הים האמריקני ממשיך לסקור את מי האוקיינוס ההודי. קודם לכן הועלתה ההשערה, על בסיס רדאר צבאי, לפיה המטוס המשיך ביעדו לעבר איי אנדמן ההודים, על ידי אדם כלשהו בעל ניסיון טיסה.
המטוס לא נעלם, אלא "הועלם"?
גורמים בכירים נוספים בארה"ב שחקרו את היעלמות המטוס טענו הלילה כי שני המשדרים של המטוס נותקו בכוונה ובנפרד, וזו הסיבה לכך שהוא המשיך, לכאורה, לטוס עוד ארבע שעות לאחר שנותק הקשר בינו לבין מגדל הפיקוח. עוד הוסיפו המקורות האמריקניים כי המטוס לא נפל בגלל "כשל קטסטרופלי", ובכך הם רומזים רמז עבה כי המטוס לא נעלם - אלא הועלם.
על פי הדיווח של רשת ABC האמריקנית, המכשיר שמדווח באופן אוטומטי על נתוני הטיסה כובה בשעה 1:07 אחר חצות. המכשיר שמדווח על מיקום המטוס כובה 18 דקות אחריו. "האינדיקציות שלנו מראות כי מדובר בפעולה מכוונת", אמר הגורם בדיווח. חוקרים אמריקנים אמרו ל-ABC כי שני המשדרים מאפשרים מצב של כיבוי.
המשמעות היא שהצוות האמריקני שחוקר את האירוע "משוכנע שהייתה התערבות ידנית כלשהי", אמר המקור, כלומר לא מדובר בתאונה או בכשל טכני שהפיל את המטוס מהשמיים.