שני בכירים בארה"ב טוענים כי שני המשדרים של טיסת מלזיה 370 נותקו בכוונה ובנפרד, וזו הסיבה לכך שהמטוס המשיך, לכאורה, לטוס עוד ארבע שעות לאחר שנותק הקשר בינו לבין מגדל הפיקוח. עוד הוסיפו המקורות האמריקניים כי המטוס לא נפל בגלל "כשל קטסטרופלי", ובכך הם רומזים רמז עבה כי המטוס לא נעלם - אלא הועלם.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי הדיווח של רשת ABC האמריקנית, המכשיר שמדווח באופן אוטומטי על נתוני הטיסה כובה בשעה 1:07 אחר חצות. המכשיר שמדווח על מיקום המטוס כובה 18 דקות אחריו. "האינדיקציות שלנו מראות כי מדובר בפעולה מכוונת", אמר הגורם בדיווח. חוקרים אמריקנים אמרו ל-ABC כי שני המשדרים מאפשרים מצב של כיבוי.
המשמעות היא שהצוות האמריקני שחוקר את האירוע "משוכנע שהייתה התערבות ידנית כלשהי", אמר המקור, כלומר לא מדובר בתאונה או בכשל טכני שהפיל את המטוס מהשמיים. מוקדם יותר, דווח כי טביעת הלוויין של המטוס, שאינה קשורה בתקשורת שמגיעה מהמשדרים, המשיכה לפעול שעות לאחר הדיווח האחרון למגדל הפיקוח - מה שמסביר את הטענות לפיהן המטוס המשיך לטוס עוד ארבע שעות לאחר שנעלם לפקחי הטיסה.
מחפשים אלפי קילומטרים ממסלול הטיסה
עם זאת, עדיין לא ברור מטביעת הלוויין היכן היה המטוס כשהוא נעלם לחלוטין. המידע החדש הגדיל משמעותית את אזור החיפוש, והוא כעת כולל שטח עצום המשתרע מחופי דרום קוריאה במזרח ועד מערבה מהאיים המלדיביים. ההערכה של הפנטגון היא כי המטוס נמצא במימי האוקיינוס ההודי, מדרום לסרי לנקה, אלפי קילומטרים מאזור החיפושים הנוכחי - מפרץ תאילנד, בין דרום וייטנאם לחופי מלזיה.
קודם לכן, בכיר בפנטגון טען כי המטוס טס ארבע או חמש שעות לאחר שנעלם ואז נפל לאוקיינוס - בשעה שבה היה אמור לאזול הדלק במנועיו. דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר כי אכן הוסף אזור חיפוש באוקיינוס ההודי, אבל הוא לא פירט את הסיבות שהובילו להוספת אזור החיפוש החדש.
מירוץ נגד הזמן בחיפוש אחר הקופסאות השחורות
עוד דווח ממשרד ההגנה של ארה"ב, כי אוניית הצי שמחפשת אחר המטוס הועברה ממערב מיצרי מלאקה לעבר האוקיינוס ההודי, באזור איי אנדמן. גם צוותי החיפוש המלזים הודיעו כי הם מרחיבים את שטח החיפוש אחר המטוס שנעלם ועליו 239 בני אדם. אזור החיפוש החדש רחוק מאוד מהמסלול אותו היה המטוס לעבור בין קואלה לומפור לבייג'ינג.
ארה"ב מעורבת באופן פעיל בחיפושים אחר המטוס מאחר והוא מתוצרת אמריקנית, ובמנהל התעופה הפדרלי חוששים שיש במטוס תקלת ייצור שהובילה להפלתו מהשמיים. על צוותי החיפוש למצוא את המטוס מהר ככל האפשר, שכן המשדרים של שתי הקופסאות השחורות (מקליטי הנתונים של המטוס) פועלים למשך חודש בלבד, ובינתיים שבוע כבר עבר ואין זכר למטוס. החשש הוא שאם הקופסאות לא יימצאו תוך שלושה שבועות הן לא יימצאו לעולם.