עם הוצאת ההודעה על פירוקה של החברה, מנכ"ל "בטר פלייס" דן כהן הבטיח ללקוחות המודאגים כי יעשה כל מאמץ כדי להמשיך ולהפעיל את התחנות להחלפת סוללות. "זהו יום עצוב מאוד לכולנו", כתב כהן בדף הפייסבוק, "משקיעים שמו את ממונם ולקוחות נתנו את אמונם".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מנכ"ל החברה סיפר כי במהלך חצי השנה האחרונה נעשה בחברה שינוי מקיף. "מיקדנו את האסטרטגיה, היעדים והשווקים ובמקביל המשכנו בחיפוש אחר השקעות", סיפר.
לדבריו, למרות זאת נוכחה החברה לדעת כי עלותה הפעלתה לאורך זמן, מול תחזית ההכנסות ממכירת הרכבים והפעלת המנויים - לא תאפשר לה לפעול באופן עצמי מבלי שיוזרם אליה הון נוסף. בהודעה על הפירוק הסביר כהן כי הכישלון נעוץ בחוסר קבלה מספקת של המוצר בקרב הציבור הרחב ומחסור ברוח גבית מיצרני הרכב.
המנכ"ל: "המעבר למכוניות החשמליות עוד יקרה"
"מתוך אחריות ומחוייבות לעובדי החברה ללקוחותיה ולנושים הנוספים, לא נותר בידי החברה אלא לפנות באופן יזום לבית המשפט בבקשה לפירוק החברה", הסביר. עוד ציין כי "בטר פלייס" ביקשה למנות מפרק זמני שיימצא דרך אופטימאלית למזעור נזקים.
אחת השאלות הקשות שעלו עם ההודעה על התפרקות החברה היתה מה יעשו לקוחות החברה שנותרו עם רכבים שאולי לא יוכלו עוד להפעיל. "החברה תמליץ למפרק הזמני להמשיך ולהפעיל את הרשת תחנות באופן זמני על מנת לאפשר זמן התארגנות סביר ללקוחות", הסביר המנכ"ל.
בריאיון לחדשות 2, אמר כהן כי לדעתו לקוחות החברה ועובדיה זכאים לקבל פיצוי. "אלה הם הגיבורים האמיתיים של כל הסיפור הזה בסופו של דבר", אמר כהן. "הם היו אמיצים, תמכו בנו לאורך כל הדרך ונתנו פידבק חיובי. בתור הנהלה, זה בראש מעיינינו לעשות כמיטב יכולתנו שהעובדים והלקוחות ייצאו הכי פחות ניזוקים. אבל זה לא בידינו. ננסה לייעץ למפרק, ולהקל על מצבם. נרצה לראות שהם מטופלים בצורה הכי מקצועית והכי טובה, גם אחרי שאנחנו חדלנו".
למרות הכל, כהן עדיין אופטימי. "עד היום נסעו בישראל מעל 11 מיליון ק"מ חשמליים ועבורנו זוהי הוכחה, כי המעבר למכוניות החשמליות נכון ויקרה".
הדירקטוריון: "הדרך היתה קשה"
בדירקטוריון החברה דיברו על קשיים מרובים וחזון שנכשל. "זהו יום עצוב מאוד בו מאמצינו לממש חזון אוניברסאלי אשר שאף לנתק את התלות באנרגיה המזהמת לא צלח", נכתב בהודעת הדירקטוריון.
בהודעתם הזכירו את הוגה הרעיון שי אגסי שהתמודד עם דרך רצופת קשיים. "הדרך למימושו של החזון היתה קשה ומורכבת ונתקלה במכשולים רבים", אמרו בדירקטוריון, "לא לכולם יכולנו".