המדף הרווי של סלטי החומוס בסופר נהיה צפוף אפילו יותר, כאשר חברת שטראוס השיקה בסוף השבוע חומוס פרימיום חדש: חומוס גורמה. אילנית חיות, כתבת השיווק של גלובס, סבורה שלא מדובר בהחלטה מובנת מאליה לשווק מאכל עממי כמו חומוס כמאכל גורמה.
"חומוס הוא מוצר אותנטי בבסיסו. שטראוס הולכת באסטרטגיה שלה על "הרכיבים הבריאותיים הטובים ביותר", אבל לדעתי אלפי ישראלים שגודשים את החומוסיות, מנגבים חומוס בפיתה ואוכלים ליד מנה גדושה של צ'יפס מלא שמן – לא ממש מתעניינים ברכיבים הטובים ביותר".
האם יכול להיות ששטראוס מבינה כי הקרב על המותג "חומוס עממי" אבוד מראש, והיא מנסה ליצור שוק חדש? לא ברור. "הקרב בהחלט מאוד קשה", מסכמת חיות. "זה קרב של מחיר: היום אתה יכול ללכת לסופר ולמצוא קילו חומוס ב-15 שקלים, ולקראת יום העצמאות המתקרב אפילו ב-10 שקלים".