שנת 2025 מסמנת תקופה של שינויים מהותיים בעולם השיווק המקצועי, במיוחד עבור עורכי דין ושותפים. המאמר מנתח ומזהה חמש מגמות מפתח שישפיעו על האופן בו משרדים ועסקים משווקים ומפרסמים את שירותיהם.
מספר מגמות:
אסטרטגיית תוכן: מעבר לסיפור המקצועי
השנה ראינו בעולם יותר ויותר פיתוחים טכנולוגיים לכדי יצירת שפה והתחברות של תוכן אמיתי ובעל ערך עם הקהלים. מותגים ועסקי, שיידעו לייצר "סיפור" עם חיבור רגשי, שיגרום לקהל שלכם להתחבר, לשנות כיוון או דעה תוך התאמה לערכים והתנהגויות צרכי הלקוחות – הם אלה שיוכלו לייצר אמון וקשרים מתמשכים עם הלקוחות.
תוכן בעולם עם ריבוי ערוצים ורעשים עדיף שיהיה:
- ממוקד בפתרון בעיות אמיתיות של לקוחות
- כתוב בשפה נגישה ומקצועית
- משקף את המומחיות והניסיון של המשרד
עסקים ומותגים שיודעים לכתוב תוכן "ספור" בעקביות, בשפה בהירה ובגובה העיניים, בהחלט יוכלו יותר בקלות להתחבר עם הקהלים וליצור קשרים ארוכי טווח ויותר כמצפן ובסיס האסטרטגיה.
אימוץ והשפעה של בינה מלאכותית
אימוץ של בינה מלאכותית ככלי ימשיך להשפיע על משווקים ומנהלי שיווק ויהיה כנראה יותר מהר ממה שאנו צופים גם במשרדי עורכי דין, רואי חשבון ושמאי מקרקעין.
שימוש בבינה מלאכותית פרץ לחיינו בסערה בדומה בעבר למהפכת הטלוויזיה והאינטרנט. אם בעבר חשבנו שמהפכת בינה מלאכותית זה תהליך של מספר שנים, מהירות אימוץ כלי זה תהיה יותר מהירה ממה שאנו חשבנו וזה ישנה את כל עבודת השיווק והמחקר השיווקי.
כבר ראינו גם את הבינה מלאכותית מופיעה במכשירים ניידים חדשים או אימוץ כלים ופלטפורמות דיגיטליות של אווטאר. באחרונה ראינו כי הכתב משה נוסבאום מוותיקי חברת החדשות, שנעדר בשנה האחרונה מהמסך בשל פגיעת מחלת ה-ALS שב לשדר באמצעות בינה מלאכותית .
משווקים ואנשי תקשורת שלא יסתגלו ויכירו את הבינה מלאכותית בעבודתם השוטפת, יישארו מאחור.
בניית אמון ואיכות היא קריטית בעידן הדיגיטלי
באחרונה סיימתי לקרוא את הספר החיים שתמיד רצית של ארתור צ' ברוקס ואופרה וינפרי. אולי זה ישמע לכם קלישאה של עוד סיסמא באוויר, אבל כאשר הספר מדבר על דרך מדעית להשיג חיים מאושרים יותר, הגעתי למסקנה, בעולם כיום, המוצף במידע, חדשות, תוכן ופרסומות, ללקוחות יש פחות אפשרויות לתשומת לב וזמן.
סינון צריכת המידע, ההבדל הדק בעיקר ברשתות בין אמת לפייק, מחייב אותנו להשקיע בתוכן, כך שבסופו של דבר ישפיע על קבלת ההחלטות של הלקוחות.
כך, בעולם המתנהל פחות בקו לינארי, יש תפקיד משמעותי לבניית קשרים איכותיים בערוצים השונים תוך מדידה וניטור הפעילות הדיגיטלית בתשלום או אורגנית.
נוכחות ברשתות חברתיות: היכן הצמיחה המשמעותית?
השיח ברשתות כיום הוא פחות במותג עצמו אלא מתמקד באנשים וסיפורים על אנשים, הבסיס לערכים התרבות כעוגן אסטרטגי, כאשר החיבור לפלטפורמות הוא באמצעות טכנולוגיה.
שם המשחק התמקדות ובחירת פלטפורמה מתאימה למגזר משפטי או פיננסי.
נתונים שפורסמו בשנת 2024 ע"י אתר דטה בינלאומי העלו כי פייסבוק עדיין מובילה משמעותית בראש עם יותר מ-3 מיליארד משתמשים חודשיים פעילים - כמעט 500 מיליון יותר מיוטיוב שבמקום השני. מעניין לראות שאינסטגרם ווואטסאפ מתחרות ראש בראש על המקום השלישי עם 2 מיליארד משתמשים כל אחת.
טיקטוק, למרות כל הרעש התקשורתי סביבה, נמצאת במקום החמישי עם 1.5 מיליארד משתמשים - נתון מרשים בהתחשב בגילה הצעיר יחסית של הפלטפורמה.
אינסטגרם מובילה את הצמיחה עם גידול מרשים של 25.3% בקהל המשתמשים שלה
מעניין לראות שלינקדאין אכן במקום השלישי עם צמיחה של 13.9% - נתון שמשקף את ההתחזקות של הפלטפורמה העסקית.
נקודה מפתיעה היא הצמיחה הנמוכה יחסית של פייסבוק (3.1%) ויוטיוב (0.9%), למרות שהן הפלטפורמות הגדולות ביותר במונחי משתמשים מוחלטים. זה יכול להעיד על רוויה מסוימת בפלטפורמות הוותיקות.
X (טוויטר לשעבר) מציגה צמיחה של 11.3%, נתון לא רע בהתחשב בטלטלות שעברה הפלטפורמה בשנה האחרונה.
הנתונים הללו מצביעים על מגמה מעניינת: בעוד שהפלטפורמות הוותיקות מתייצבות, פלטפורמות שמתמקדות בתוכן ויזואלי (אינסטגרם, פינטרסט) ובקשרים עסקיים (לינקדאין) מציגות את הצמיחה המשמעותית
סושיאל קפיטל
לעורכי דין, בשלב התחלתי ושלב ביניים מומלץ לפתח את קשרי סושיאל קפיטל הן בחיזוק קשרים עם עמיתים למקצוע, פעילות בלשכה או עיסוק בפרו בונו.
המושג הון חברתי מתייחס לקשר החברתי שבין בני אדם כמשאב. בניגוד להון כלכלי, פיזי או אנושי הון חברתי אינו יכול להיווצר ע"י אדם יחיד והוא אינו רכוש היחיד, הוא נוצר תוך אינטראקציה בין אישית והשימוש בו הוא במצבים חברתיים.
לסיכום: בשנת 2025 הצלחת משרדי עורכי דין תלויה ביכולת לשלב טכנולוגיה חדשה עם ערכים של מסורת, אמון ומקצועיות, הדגש צריך להיות על בניית קשרים ארוכי טווח באמצעות תוכן מקצועי, איכותי ונוכחות דיגיטלית אמינה בצל שמירת כללי אתיקה והגנת פרטיות.
הכותבת היא לימור גורביץ, מייסדת, יועצת בכירה פיתוח עסקי שיווקי, דירוגים משפטיים ויח"צ בדגש תחום הליגל מרקטינג - לימור גורביץ תקשורת.
***
כתבה שיווקית בחסות לימור גורביץ תקשורת; הכתבה נערכה על ידי מערכת Duns 100.