המונח "בתפקיד עצמו" הפך לתרגיל סטנדרטי למדי בתעשייה, כמעט קיצור דרך - מלהקים דמות ציבורית מוכרת (שחקן, ספורטאי, פוליטיקאי או סתם אושיה) לשחק גרסה מדומיינת של עצמו, מציבים אותו בסיטואציות שבוחנות את הדמות ועל הדרך חושפות צדדיו שאנחנו כביכול לא מכירים. זה תרגיל חסכוני למדי - הוא חוסך בצורך לקטעי אקספוזיציה מיותרים ונשען בנוחות על הדימוי הציבורי של אותה הדמות, מהווה נקודת מוצא שקל לחזור אליה, עוגן בסיסי עבור הצופים. לצבי יש בעיה, הכל דבש ו-איש חשוב מאוד כבר עשו שימוש מאוד מדויק בתפקיד עצמם, והיופי בתרגיל הזה הוא שתמיד יש עוד "עצמם" שם בחוץ.

העצמו הנוכחי הוא אסף אטדגי, שהתדמית הציבורית שלו התעצבה בעזרת שני אירועים מרכזיים - כאשר נסחט באיומים על ידי מרגול, וכאשר הימר את כל הקופה על עומר אדם. האירוע הראשון נגמר בהסדר טיעון והודעה של צנעני, השני הגיע עד קיסריה, שיר השנה ומי יודע איפה יסיים. כך אטדגי נשאר נעוץ בתודעה הציבורית, בין הלכלוך של עולם התחתון לאוויר הפסגות של ההצלחה, בין נכלוליות מפוקפקת להצלחה מוכחת, בין הפחם לזהב. הסדרה הקומית החדשה בכיכובו, קיסריה אקספרס, מציבה את דמותו/עצמו בדיוק על קו התפר העדין הזה, ומה שעובד יותר מהכל היא דווקא העובדה שאטדגי עצמו הכל חוץ מעדין.

קיסריה אקספרס היא החלום הישראלי החדש, תרגום שכונתי לחלום האמריקאי שמבטיח הצלחה גדולה במהירות הבזק, כשקיסריה מייצגת את האולימפוס התרבותי החדש. אטדגי, שידוע כאמור כמגלה כשרונות, אוסף לחיקו את שלישיית בערך (יוסי גבני, גיורא זינגר ועומר בורשטיין), צוות קומיקאים שאמנם זכה לכמה מיליוני צפיות אונליין, אבל עדיין נאבק באנונימיות של מועדוני סטנדאפ קטנים בדרום תל אביב. בעזרת הבטחות על הרים וגבעות ואמפיתיאטרון מיתולוגי אחד, אטדגי מחתים את החבורה ומתכנן להפוך אותם לדבר הגדול הבא, עם דגש משמעותי על להפוך.

הסוכן הממולח (איזה ביטוי נאלח) לא מאמין בכישרונם של השלישייה, אלא בעיקר מאמין ביכולת שלו לשנות אותם מקצה לקצה עד לתאריך ההופעה שנקבע. בעזרת מניפולציות (מעט צפויות) הוא מצליח לבצע הפרד ומשול ומעצב את שלושת המצחיקנים כחומר ביד הסוכן ומה שנראה להם בראשית הדרך כמסלול מהיר להצלחה מתגלה כמסע רווי שקרים.

הפרק הראשון לא מציג הברקה קומית יוצאת דופן ובאופן כללי מציג קומדיה די סטנדרטית - יעד ברור, מאבק פנימי, מתח קומי מובנה בין שלושת הלמלמים הנסחפים והסוכן האגרסיבי. למעשה, רוב הפרק מחזיק בזכות הופעתו הקומית המעולה של אטדגי, שמתגלה כדמות צבעונית וסוחפת. הוא מלהטט בפניות פרסה בין החנפנות הנדרשת להחתמת החבורה ובין נשכניות אכזרית הנדרשת מסוכן במעמדו. על אף התרחיש הצפוי, הפרק הראשון מצליח לסחוף עד סיומו בהנאה ומציג סדרה טובה לסוגה - קומדיה פשוטה שצוחקת על המירוץ הישראלי העלוב להצלחה.

קיסריה אקספרס (צילום: אוהד רומנו, יחסי ציבור)
קומדיה סטנדרטית אמנם אבל כזו שעובדת היטב|צילום: אוהד רומנו, יחסי ציבור

על פניו, לא בטוח שזה מספיק כדי להחזיר את הצופה הממוצע, אבל באופן מעט מפתיע היה זה דווקא חלק שנוטים להתעלם ממנו שעשה את עבודתו - "בפרקים הבאים". צלחת הטעימות מהמשך העונה נותנת תחושה של ארוחה מגוונת למדי - הופעה סטנדאפ של החבורה בליין מזרחית, שקרים לכתבי חדשות, טשטוש מוצא עדתי ו"מופע מחווה" שכולו גניבה מוחלטת מהגשש החיוור, מול עינייה המזועזעות של שוש פוליאקוב. לקיסריה הם כבר לא יגיעו, אבל עם קצת יצירתיות תסריטאית והכוכב הקומי החדש אסף אטדגי, הם עשויים להגיע למיני-קאלט.

קיסריה אקספרס משודרת בימי א'-ב' 20:45 ב-HOT3 וב-HOT VOD