חוק התשוקה (1987)
אחד מסרטיו הראשונים של אלמודובר היה גם הצלחה קופתית מסחררת בספרד, וגם זכה בפסטיבלים מסביב לעולם. מדובר בסרט הראשון של הבמאי שמטפל בייצוגים להטב"קים, ובוחן מערכות יחסים רומנטיות ומשפחתיות מורכבות בין כמה דמויות. כמיטב המסורת של אלמודובר, הסרט מלא תשוקה, הומור ומלודרמה צבעונית.
קיקה (1993)
הסאטירה על עולם הטלוויזיה היא אחת היצירות הכי מוכרות של אלמודובר, שרלוונטית גם היום. מה אין כאן? ניסיון התאבדות, מתים שמתעוררים לתחייה, כתבת טלוויזיה רודפת סנסציות ולא מעט פשע אכזרי, הכל מעורבב יחדיו לאחד הסרטים הכי מלאי התרחשויות של הבמאי הספרדי.
קשור אותי! אהוב אותי! (1990)
אנטוניו בנדרס מככב בסרט בתור ריקי, צעיר מעורער בנפשו שמשתחרר מבית החולים וחוטף שחקנית קולנוע מפורסמת, בניסיון להפוך אותה לאשתו. מדובר באחד מסרטיו המדוברים והמנותחים ביותר של אלמודובר, והוא אפילו גרם לסערה קטנה כששוחרר בארה"ב וסווג כסרט עם תכנים פורנוגרפיים שמוגבל לצפייה למבוגרים בלבד.
נשים על סף התמוטטות עצבים (1988)
הסרט שהביא לאלמודובר תהילה עולמית מחוץ לספרד היה גם מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר. הוא הפך כל כך מזוהה עם אלמודובר, שהבמאי אפילו כלל התייחסות אליו בסרטו חיבוקים שבורים, יותר מעשרים שנה לאחר מכן. הוא עוקב אחר הידרדרותה של אישה לאחר פרידה, ומעניין במיוחד לבקר אותו שוב בימינו, על רקע המאבק כנגד סטיגמות מגדריות.
הכל אודות אמא (1999)
בעוד אחד מסרטיו המצליחים ביותר, אלמודובר חוזר לבחון דמויות מהקהילה הלהטב"קית, ודרכן סוגיות של מגדר וזהות מינית. מנואלה היא אם חד הורית שיוצאת למסע קורע לב לאחר שבנה בן ה-17 נהרג, כדי למצוא את אביו, שעבר שינוי מין. הסרט זכה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, והביקורות הרעיפו עליו שבחים, כשחלקן אפילו מכתירות אותו כסרטו הטוב ביותר של אלמודובר.
לחזור (2006)
פנלופה קרוז מככבת בסרט ואף הייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה. אלמודובר עוסק כאן באחד הנושאים האהובים עליו - נשים - והפעם מדובר במשפחה של נשים שכל אחת מהן סבלה במהלך חייה מביטויים שונים של סקסיזם מצד גברים. הוא עוסק בדרך מקורית בטראומה ומוות, מתבונן בתהליכים נפשיים, ומפגין רגישות שלא תמיד נוכחת בסרטיו מלאי המלודרמה.