כשלושה חודשים אחרי שהתחילה להפעיל את הטיסות שלה מנתב"ג לאילת ולרנקה, חברת התעופה החדשה , אייר חיפה, המריאה היום לראשונה מנמל הבית ה"ביתי" שלה לאילת הדרומית וללרנקה, קפריסין. בתחילת ינואר, היא תצרף גם טיסות לאתונה, יוון.

> הכירו את נמל התעופה של חיפה - נמל התעופה הראשון בארץ

> טסנו עם אייר חיפה ללרנקה - כך זה נראה

באירוע ההשקה שנערך בנמל התעופה הצפוני היום, חגגו למעשה גם את חזרת הטיסות הבין-לאומיות מהנמל הקטן, זאת לאחר שבשנה וחצי האחרונות לא המריאו ממנו טיסות מסחריות כלל. האחרונה שעשתה זאת היתה חברה ממלטה שהופעלה על ידי איסתא וישראייר.

השקה אייר חיפה (צילום: אילן ארנון)
צילום: אילן ארנון
השקה אייר חיפה (צילום: אילן ארנון)
צילום: אילן ארנון
השקה אייר חיפה (צילום: אילן ארנון)
צילום: אילן ארנון

השקה אייר חיפה (צילום: אילן ארנון)
צילום: אילן ארנון

לטובת האירוע, בנמל התעופה חנכו מחדש את הבידוקים הביטחוניים שכוללים את השאלות המוכרות של "האם ארזת לבד", מערכת שיקוף, השמישו 5 עמדות צ'ק אין למזוודות, גם עמדת ביקורת הגבולות חזרה לפעול, פתחו את הקפיטריה במקום ובהמשך אף יפתחו סניף קטן של דיוטי פרי. בניגוד לנתב"ג, הליך הצ'ק אין בשדה הקטן הינו מאוד מהיר, ותוך דקות ספורות ניתן להגיע מהפתח של הטרמינל למטוס, אליו הולכים ברגל.

בנוסף, כחלק מפיתוח נמל התעופה הבינלאומי בחיפה, חברת אגד תחל להפעיל את קו 100 החדש שיציע שירות תדיר מדי 30 דקות מתחנת מרכזית המפרץ, המהווה האב תחבורתי משולב המחובר לרכבת ישראל, אוטובוסים, מטרונית ורכבלית.

"אייר חיפה הוקמה מתוך מטרה ברורה להפעיל טיסות בכל יום כל היום", אמר מיקי שטרסבורגר, אחד מהמייסדים והבעלים של החברה בטקס, בו גם נכחה שרת התחבורה מירי רגב וראש עיריית חיפה, יונה יהב. "לא מדובר רק במטרה עיסקית".

השקה אייר חיפה (צילום: סיון פרג')
צילום: סיון פרג'

אייר חיפה (צילום: באדיבות אייר חיפה)
צילום: באדיבות אייר חיפה

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, אמר: "אני מאוד מתרגש, זו פעם ראשונה שלעיר הזאת יש חברת תעופה שנושאת את שמה. אני מאמין שמכאן נצא ונפרח ונהפוך לעיר תיירות, שמארחת, שבונה תיירות. זה מה שאנחנו רוצים לעשות, שזה יהיה מקום שאנשים רוצים לבוא אליו".

ניר צוק, ממייסדי אייר חיפה: "כשמקימים חברה חדשה, ולא משנה אם זו חברת הייטק, חברת תעופה, בנק או פרויקט נדל"ן – תמיד חייבים שותפים. אין דרך לעשות את זה לבד. שותפים הם לא רק אלה שחולקים איתך את הדרך, אלא גם אלה שמאמינים בחזון שלך. בחברת תעופה, לדוגמה, הדבר הזה נכון במיוחד. כבר ביום הראשון הבנו שעלינו לגייס את תמיכתם של הרגולטור, משרד התחבורה וכל הגורמים הרלוונטיים. הגענו שלושה חבר'ה ואני, לפגישה עם מנכ"ל משרד התחבורה והצגנו בפניו חזון – להקים חברת תעופה מחיפה. המנכ"ל מיד האמין ברעיון. הוא אפילו לקח את היוזמה והציג אותה לשרה, וגם היא התלהבה והביעה אמון מיידי. זה היה רגע מכונן – לראות איך רוח המפקדת מדביקה את כל המעורבים במיזם. כולם התגייסו, והחזון התחיל לקרום עור וגידים. בסופו של דבר, הצלחה של פרויקט תלויה לא רק בך, אלא גם באנשים שמוכנים להאמין ולהירתם איתך לדרך".

שרת התחבורה, מירי רגב: "אני באמת מתרגש להיות כאן היום. כעת, עם נמל התעופה, אין שום סיבה שהאזור לא יהפוך להיות הרבה יותר חי ותיירותי. בשנה האחרונה דיברו על כך שאנשים לא רוצים להשקיע בפרויקטים חדשים - והנה, זו אחת ההשקעות הכי גדולות שקרו כאן. אחרי 30 שנה פתחו חברת תעופה חדשה, כשאייר חיפה מצטרפת לאל על, ישראייר וארקיע. זה עוזר לחבר את הצפון למרכז הארץ ולדרום הרחוק, וזה עוזר לבטל את בעיית המרחק. זה נותן שירות אדיר לתושבי הצפון ומוריד עומסים מהכבישים.

"חברות התעופה הישראליות הוכיחו את עצמן בזמן המלחמה ככאלה שעזרו לא פעם, יחד עם זאת, צריך לשים לב שמחירי הטיסות היום כבדים על הנוסעים וצריך לטפל בזה. צריך להגדיל את התחרות ולאפשר לחברות לטוס לעוד יעדים".