אחד האתגרים הכי גדולים של חברות התעופה בעולם היום היא לחסוך בהוצאות על מנת להגדיל את הרווחים. הדוגמאות המוכרות הן הקטנת המושבים כדי להכניס יותר נוסעים, גביית תשלומים נוספים כמעט על כל דבר החל מהבידור ועד המזוודות ועוד, ויש טענות על כך שבקרוב אפילו יתחילו לשקול נוסעים.

בנוסף, לפני כמה שנים, דווח שחברת תעופה שהוציאה זית אחד מהארוחות שלה, הצליחה לחסוך מאות אלפי דולרים בשנה. דוגמה אחרת היתה כאשר יונייטד איירליינס החליפה את הנייר של מגזין הטיסה שלה ובכך חסכה במשקל, שחסך בדלק, שעל פי החברה חסך להם כ-290 אלף דולר בשנה. גם חברת קוואנטס האוסטרלית מצאה פיתרון יצירתי כאשר הוציאה את חליפות ההצלחה, שנמצאות מתחת למושבים, מכל הטיסות שלה שעברו רק מעל יבשה, ובכך חסכה במשקל רב, שחסך בדלק. 

> 25 שאלות שממש מעניין לדעת על טיסות ומטוסים

כעת גם חברת בריטיש איירווייז הגדולה מצאה שיטה חדשה לחסוך בהוצאות בטיסות, ועל פי הדיווחים תרחיב את השעות שבהן הנוסעים יקבלו ארוחות בוקר. כך, שעות ארוחות הבוקר ימשכו עד לטיסות ארוכות טווח שממריאות בשעה 11:30, ולמעשה יחולקו בסביבות השעה 13:00 לנוסעים.

אוכל של מטוס (צילום: יחסי ציבור)
ביצה וירקות עולים פחות מבשר ופחמימה. אילוסטרציה|צילום: יחסי ציבור

על פי החברה, השינוי נובע בעקבות הבנה שהנוסעים מעדיפים לקבל ארוחות בוקר עם ביצים וירקות על פני ארוחות בשר חמות, ומכנים את הארוחה הזו כבראנצ'. מנגד, נוסעים ואנשי צוות מציינים שהשינוי נובע מהעובדה שארוחת הבוקר הן זולות יותר לייצור, בגלל שהמרכיבים שלהן זולים יותר ושיש פחות אופציות לבחירה, בניגוד לארוחת צהריים.

במקביל, בחברה עשו גם שינויים בחלק מהקווים שבהם מוגשת ארוחת לילה, כאשר בחלק מהטיסות שממריאות החל מ-21:00 בערב, ובהן הארוחות מוגשות סביב השעה 22:30, האוכל יהיה קל בלבד. על פי החברה, השינוי נועד כדי לאפשר לאורחים לנוח יותר טוב בטיסות.