אתמול דווח שהשב"כ הנחה את חברות התעופה הישראליות שלא לנחות בנמל התעופה הבין-לאומי של פאפוס, קפריסין, ולנחות במקום בלרנקה. חשוב לציין שההנחייה הזו ניתנה כבר לפני מספר ימים וכרגע היא תקפה עד סוף החודש. בשב"כ כמובן לא ציינו מה הסיבה להנחייה המחמירה, ורק ציינו כי "בבסיס ההחלטה על ריכוז הטיסות לקפריסין וממנה בשדה התעופה בלרנקה עומדים שיקולי ביטחון שונים".

> טסנו בבוקר לפאפוס וחזרנו בערב

בתוך כך, כל הטיסות שהיו אמורות לנחות בפאפוס הוסטו כאמור ללרנקה ולנוסעים הוצע הסעות באוטובוסים לפאפוס, מרחק נסיעה של כשעה וחצי. באל על למשל כבר מיישמים את ההחלטה הזו כמה ימים והודיעו לנוסעים בהודעות לפני ההמראה. חשוב לציין שאין כל איסור לטוס ולטייל בפאפוס וההחלטה נובעת ככל הנראה משיקולים ביטחוניים הקשורים לנמל התעופה. 

נמל התעופה של פאפוס הינו ישן יחסית. הוא נבנה בשנת 1982 ומשמש כנמל תעופה צבאי ואזרחי. משדובר בנמל קטן מאוד, בו יש רק טרמינל 1 קטן, דיוטי פרי עם מספר חנויות מצומצם, ו-7 שערי עלייה למטוס מהם ניתן ללכת ברגל אל המטוסים שחונים ממש בסמוך (כמו בנמל התעופה רמון למשל).

נמל התעופה בפאפוס (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך
נמל התעופה בפאפוס (צילום: shutterstock)
צילום: shutterstock
נמל התעופה בפאפוס (צילום: shutterstock)
צילום: shutterstock
נמל התעופה בפאפוס (צילום: shutterstock)
צילום: shutterstock
נמל התעופה בפאפוס (צילום: shutterstock)
צילום: shutterstock

הנמל, שהוקם בימים בהם פאפוס לא היתה על מפת התיירות, נאלץ בשנים האחרונות לשרת מיליוני תיירים שנוחתים ביעד הקטן, מרביתם מישראל ומבריטניה. יש בו בסך הכל מסלול המראה אחד, 28 דלפקי צ'ק אין ו-22 חניות למטוסים ברחבה אחת גדולה.

פאפוס הפכה בשנים האחרונות ליעד ישראלי מאוד מבוקש, עם הטיסה הכי קצרה מישראל, פחות משעה. ביעד הפך לפופולרי במיוחד בימים בהם ריינאייר החלה לפעול בארץ אחרי מהפכת השמיים הפתוחים, כשבזמנו היא אף הציעה טיסות שהתחילו ב-5 אירו לכיוון. עם השנים, גם חברות התעופה הישראליות הצטרפו למגמה, ובקיץ לא מעט נוחתים כאן.