חודש ספטמבר הוא לא רק סוף החופש הגדול ותחילת שנת הלימודים, הוא גם החודש בו מתחילים אירועי הספורט השונים, ולא מעט ישראלים טסים מעבר לים כדי לעודד את הקבוצות השונות, שצפויות לארח את משחקי ה"בית" שלהן בחו"ל.
בזירה המקומית, השנה צפויים אירועי ספורט של מכבי תל אביב בכדורסל ביורוליג, מכבי תל אביב בכדורגל בליגה האירופית ונבחרת ישראל שתארח בבודפשט במסגרת ליגת האומות. בתוך כך, כבר בשבוע הבא הנבחרת תשחק מול איטליה.
על פי דיזהאוז גרופ, שמשווקת חבילות למשחק באופן בלעדי, אוהדים רבים צפויים לטוס לבודפשט כדי ללוות את הנבחרת. עקב המצב הביטחוני, המשחק הועבר לאצטדיון בוזיק בבודפשט, ויתקיים בשבוע הבא ביום שני ה-9 בספטמבר. האצטדיון הקטן יחסית, המכיל כ-8,000 מקומות, צפוי לספק אווירה ביתית יותר לנבחרת הישראלית.
טיסה וכרטיס למשחק יעלו החל מ-369 דולרים. טיסה (4 לילות) וכרטיס למשחק החל מ-599 דולר. היציאות בתאריכים: 6 ו -7 לספטמבר. החזרות בתאריכים: 10, ו-11 לספטמבר.
אפקט טיילור סוויפט: גם אירועי הספורט גורמים לזינוק במחירי הטיסות
כך למשל, השבוע, לאחר הגרלת משחקי מכבי תל אביב בכדורגל בליגה האירופית, מחירי הטיסות של אל על לאמסטרדם, בתאריכי המשחק של מכבי מול אייקס, קפצו בעשרות אחוזים.
הסיבה העיקרית לעליית המחירים היא פשוטה: ביקוש והיצע. כאשר נפתחת מכירת כרטיסים לאירוע גדול, אלפי אנשים מתחילים לתכנן את נסיעתם. זה יוצר עלייה חדה בביקוש לטיסות לאותו יעד בתאריכים ספציפיים. חברות התעופה, המודעות לתופעה זו, מגיבות בהתאם ומעלות את המחירים.
מדיניות התמחור הדינמי
חברות התעופה משתמשות במערכות תמחור דינמיות מתוחכמות המתאימות את המחירים בזמן אמת בהתאם לביקוש. כאשר מתחילה מגמת עלייה בהזמנות לתאריך מסוים, המערכת מזהה זאת ומעלה את המחירים באופן אוטומטי. זה מסביר מדוע לעתים אנו רואים שינויים דרמטיים במחירים תוך שעות ספורות.
חשוב להבין כי במטוס קיימות מחלקות מחיר שונות, כל אחת עם מספר מוגבל של מושבים. כאשר המושבים במחלקת המחיר הנמוכה יותר מתמלאים, הנוסעים הבאים יצטרכו לשלם עבור מחלקת המחיר הבאה, היקרה יותר. זה יכול להסביר מדוע שני אנשים היושבים זה לצד זה במטוס עשויים לשלם סכומים שונים משמעותית עבור אותה טיסה.
בהקשר הישראלי, חשוב לציין כי דווקא החברות הישראליות נוטות להיות יקרות יותר בתקופות של אירועים מיוחדים. הסיבות לכך מגוונות: הן מציעות טיסות ישירות, נתפסות כבטוחות יותר בעיני הנוסעים הישראלים, ויש להן מוניטין של אמינות בתקופות של אי-ודאות פוליטית או ביטחונית.
יש מה לעשות
למרות המגמה של עליית מחירים, באופיר טורס נתנו לנו טיפים לכמה דרכים שבהן צרכנים יכולים לנסות להפחית את העלויות:
- הזמנה מוקדמת: ככל שמזמינים מוקדם יותר, כך גדלים הסיכויים להשיג מחירים נמוכים יותר.
- גמישות בתאריכים: אם אפשר להגיע יום או יומיים לפני האירוע ולעזוב יום-יומיים אחריו, ניתן לעתים למצוא מחירים נמוכים יותר, גם ניתן למצוא הפרשים בין טיסות היוצאות בבוקר לטיסות ערב, בוקר מן הסתם יקרות יותר.
- טיסות עם עצירות ביניים: למרות שהן פחות נוחות, טיסות עם עצירות יכולות להיות זולות משמעותית מטיסות ישירות.
- בדיקת אפשרויות ביטול: בעת רכישת כרטיסי טיסה או הזמנת מלון, כדאי לבדוק את מדיניות הביטולים. לעתים, שווה לשלם קצת יותר עבור אפשרות ביטול גמישה.
יוני וקסמן משנה ליו"ר אופיר טורס, אומר: "כאשר נפתחים תאריכים לאירועי ספורט או הופעות מוזיקה, הביקוש לטיסות באותם מועדים עולה באופן אוטומטי. עלייה בביקוש מובילה בדרך כלל לעליית מחירים. דוגמה לכך ראינו בהופעה של קולדפליי, כאשר ביום פתיחת מכירת הכרטיסים, מחירי הטיסות זינקו בהשוואה למחירים הרגילים בשבוע שלפני ואחרי האירוע.
"חשוב לזכור כי מחיר זול יחסית לא יישאר כך לאורך זמן. במטוסים קיימות מחלקות מחיר שונות, עם היצע מושבים מוגבל לכל מחלקה. יתכן שתראו עלייה במחירים אפילו תוך שעה, כיוון שהנוסעים הזריזים כבר הזמינו את המושבים במחלקת המחיר הנמוכה יותר.
בתקופה זו, החברות הישראליות נוטות להיות יקרות יותר. הן מציעות טיסות ישירות, ונוסעים שאינם מעוניינים להסתכן בביטול טיסתם נוטים לבחור בהן".