אומרים שההחלטה הכי טובה שאפשר לקבל היא לתת, וכנראה שזה גם באמת נכון. ממחקרים שונים שפורסמו בכתבי עת מדעיים נחשבים כמו Harvard Women's Health Watch, Carnegie Mellonו- JAMA Pediatrics, עולה כי נתינה לאחר והתנדבות בקהילה הופכת אתכם למאושרים יותר, בריאים יותר, בגוף ובנפש, וחברותיים יותר. גם לפי דו"ח האושר העולמי לשנת 2018, מדד האושר האישי עלה אצל אנשים שעשו משהו למישהו בחודש האחרון, ואם זה לא מספיק - מהמחקרים עולה כי מתנדבים חיים חיים ארוכים יותר.
אומרים גם שהנוער של היום זה לא מה שהיה פעם. שהם מחוברים למסכים בווריד, שהם אגואיסטים שטחיים ומלאים בעצמם. התפיסה הזאת, לעומת הקודמת, ממש לא נכונה. על פי מחקר שנערך בשנת 2017 מטעם עמותת "רוח טובה", אפשר לומר שכמחצית מבני הנוער בישראל מתנדבים בצורה כזו או אחרת למען הקהילה ומקדישים מזמנם לפעילות התנדבותית למען אוכלוסיות מוחלשות. כדי להעניק לאותם צעירים מעט ממה שמגיע להם בחזרה –קוקה-קולה מעניקה זו השנה השלישית חווית קיץ ייחודית לאלפי צעירים וצעירות ברחבי המדינה.
אלפי מתמודדים, עשרות עמותות ונבחרת אחת
זו השנה השלישית ברציפות שקוקה-קולה קוראת לנערים ונערות בגילאי 16-18 להתנדב, לתרום לקהילה ולצאת הכי WOW שיש.
Coca-Cola WOW הינו פרויקט התנדבותי קהילתי, אשר בסיומו 16 צעירים וצעירות שהתנדבו ועשו השנה הכי הרבה טוב למען הקהילה והחברה, יצאו למסע קיץ ייחודי רצוף הרפתקאות ברחבי אירופה.
כדי לקחת חלק בפרויקט, הצעירים מוזמנים להשתתף במשימות התנדבות בשיתוף עם עמותת רוח טובה הפועלת תחת הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, והמאגדת התנדבויות בשלל עמותות ברחבי הארץ ובמשימות דיגיטליות שעיקרן עשיית טוב לסובבים אותם, ולצבור ניקוד אישי. המועמדים שיצברו הכי הרבה נקודות יזכו להגיע לשלב המיונים ולהתמודד על מקום בנבחרת מול אלפי מתמודדים נוספים. חברי הנבחרת הסופית יצאו למסע חוויתי באירופה הכולל ביקורים בשלל אתרים ואטרקציות בלתי נשכחות למשך 8 ימים.
בנוסף לנבחרת, קוקה-קולה תזמין את 10,000 המתמודדים הראשונים שיגיעו לרף הנקודות הנדרש, לאירוע מוזיקה ענק שבו היא תוקיר להם תודה על תרומתם לקהילה ועשייתם המבורכת. האירוע, שיתקיים בלייב פארק בראשון לציון, יכלול הופעה בלעדית של האומן הפופולארי J BALVIN, לצד סטטיק ובן-אל, נטע ברזילי, איתי לוי ואטרקציות ייחודיות.
שוברים שיא התנדבות חדש
הפרויקט עצמו כבר הפך למסורת בקוקה-קולה, וזאת בזכות הנתונים יוצאי הדופן. בשנת 2018 נחתם הפרויקט עם 24,655 צעירים וצעירות שהשקיעו במצטבר כ-107,053 שעות התנדבות בכ-50,000 משימות של עשיית טוב.
אז אמנם מדובר בנתון מרשים במיוחד, אך בקוקה-קולה ממש לא מתכוונים להסתפק בו השנה ומתכננים לשבור שיא התנדבות חדש של בני הנוער בישראל שייחשף לראשונה בשידור חי בקשת 12.
"אנו גאים להכריז בפעם השלישית על הפרויקט המקדם את רוח ההתנדבות והנכונות לתרום לחברה", מספרת אורלי פלקס – מנהלת השיווק בחברה, "מבחינתנו זוהי הוכחה נוספת ליופי ולאיכות של הדור הצעיר, וזו הזדמנות ולהודות להם על אלפי שעות התנדבות ותרומה לקהילה".
רוצים גם אתם לקחת חלק בשבירת שיא ההתנדבות הישראלי? מעוניינים לתת מזמנכם להתנדבות בקהילה ותרומה חברתית? בואו לקחת חלק במיזם ההתנדבות הגדול של "קוקה-קולה ישראל" והירשמו לאתר הפעילות של החברה על ידי הרשמה בדף המצורף. ההשתתפות מיועדת לנוער בגילאי 16-18.