ירושלים לא צריכה הרבה סיבות ללבוש חג, אבל מה שעומד להתרחש באיצטדיון ארנה בעיר בתאריכים 2-3.3 עומד להיות יוצא דופן אפילו בסטנדרטים שלה: "תערוכת האופנועים של ישראל" תושק בפעם הראשונה ולפי ההכנות בשטח, אנחנו צופים לה עתיד מזהיר.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן >>

"זו תערוכה מאוד מושקעת ואנחנו מזמינים אליה את כל הקהל הרחב", אומר תומר ברעם ("כרובי" מהבלוג המוטורי "כרובולוג"), שאחראי על התוכן באירוע. "חוץ מסבב רשמי של סופר אנדורו שיתקיים כבר בערב היום הראשון בתאריך 2.3, נקיים מרוצי רוכבים ישראלים, כולל ילדים, גם בתאריך 3.3 ונאפשר להם להתחרות על גבי תוואי המסלול שבמתחם".

"אבל לדעתי גולת הכותרת היא ללא ספק התערוכה עצמה, שמצליחה להיות מאוד צבעונית ולהביא לארץ את המילה האחרונה לא רק בתחום המוטורי – אלא בכלל בטכנולוגיה, חדשנות וכמובן תעשיית הרכב", הוא אומר.

"בז נודד" יפני כאן ירושלים? זה משהו שאנחנו חייבים לראות

התערוכה היא אכן חוויה לכל הגילאים. היא מנגישה למבוגרים ולילדים את העולם המוטורי, מראה בגאווה את כושר ההמצאה של האדם ובעיקר מעוררת השראה. לא משנה מה הרקע האישי של ההורים ושל המשפחה, "תערוכת האופנועים של ישראל" חייבת להיות גבוה ברשימת הטו-דו ליסט שלכם לחודש הקרוב.

הנה כמה דגמים מסקרנים במיוחד:

הכי מהיר: סוזוקי היאבוסה

אפשר להבין מאיפה דגם היאבוסה ("בז נודד" ביפנית) קיבל את שמו: הוא מגיע בקלילות לכ-320 קמ"ש וכשהושק ב-1999 אף הוגדר רשמית כאופנוע המהיר ביותר בעולם. הדגם החדש מביא איתו מעל 550 חידושים לאותו אופנוע קלאסי והפעם בירושלים אתם תוכלו לראות את העיצוב הרענן, השלדה החזקה ומערכת הרכיבה החכמה. יאללה תנו גז. 

הכי קטן: הונדה מאנקי 125

מכירים את זה שדברים טובים באים בחבילות קטנות? אז קבלו את הונדה מאנקי 125: דגם פשוט מושלם שמוכיח שהגודל לא קובע. מאז שהושק, המאנקי הוא כלי דו-גלגלי נוח לרוכבים צעירים ברחבי העולם. קל להבין מדוע: מראה אינדיבידואלי, ממדים קומפקטיים ומפרט של אופנוע בגודל מלא – וקיבלתם את השותף האידיאלי לחיים עירוניים עמוסים. כן, גם בירושלים.

הכי נמכר: ימאהה טנרה 700

דגם הימאהה Tenere 700, שהיה בשנת 2022 האופנוע הנמכר בישראל, הוא בדיוק מה שהייתם צריכים לראות כדי לקנח את האירוע. עם מנוע מרגש שמגיב היטב לכל גחמה של הרוכב ועיצוב עם ניחוחות ראלי פאריז-דאקאר האגדי, שווה להגיע לתערוכה רק כדי לראות מקרוב ממה כל ההתלהבות. לא תצטערו.

בין אירופה, יפן וארצות הברית: איזה דגמים אסור לפספס?

סיור בין ביתני "תערוכת האופנועים של ישראל" הוא חוויה ב-360 מעלות, כי מכל פינה צץ דגם אחר שמושך את תשומת הלב של  המשפחה. לא מאמינים? קחו למשל את את הדגמים המפורסמים של מוטו גוצי: היצרנית האירופאית הוותיקה ביותר בעולם, שמייצרת ברציפות מאז 1921, לא מפסיקה לעורר השראה ומוכיחה כל פעם מחדש מה קורה כשאיכות פוגשת מסורת.

ואם כבר אנחנו בענייני ותק, שווה להזכיר את ה-Bullet של רויאל אנפילד - הדגם שמיוצר הכי הרבה זמן ברציפות, מאז שהוצג ב-1932. למעשה, אותו דגם קלאסי אפילו עדיין נראה די דומה לדגם הנוכחי הנושא את אותו השם, אז חבל לפספס את ההזדמנות להשוות.

אוהבים קצב מהיר? בואו לראות את הדגמים הנבחרים של היצרנית היפנית קוואסאקי, עם משפחת אופנועי הנינג'ה המפורסמת שידועה בצבע הירוק שמזוהה איתה. ספוילר: האסתטיקה לא באה על חשבון הפונקציונאליות.

 

 

לעומת זאת, מהצד השני של האוקיינוס השקט נקבל את אינדיאן האמריקאית - ממותגי האופנועים הוותיקים בעולם, שהוקם ב-1901 (עוד לפני הארלי דוידסון!). אז אם תמיד תהיתם מה קורה כשהעוצמה של ארצות הברית פוגשת את עולם הדו-גלגלי, הנה התשובה.

בקיצור, הבנתם: תערוכה גדולה כמו זו שתתקיים השנה בירושלים מרכזת את כל ההיילייטס של עולם הפנאי. אז בינינו? הדירוג של הכי מהיר, הכי קטן והכי נמכר הוא רק תירוץ.