ינאי סנד - אורט חולון
אין תמונה
ינאי סנד

"הבחירה הראשונה שלי הייתה קודם כל ללמד, ורק אחר כך להעביר הלאה את המקצוע שאני הכי טוב בו שזה מחשבים ומתמטיקה", אומר ינאי, שמלמד שנה ראשונה 5 יח"ל בכיתות י'-יא", ועבד בעבר כמתכנת בהייטק.

"כתלמיד היו לי מורים טובים להרבה מקצועות, ששימשו לי כמודל", ממשיך ינאי, בוגר קרן טראמפ במכללת סמינר הקיבוצים. "הרצון שלי היה להתמקד בהוראה ואז למצוא את התחום שאני יכול ללמד הכי טוב". 

טיפ מנצח לתלמידים

"הטיפ שלי הוא לא לוותר על הבנה עמוקה של החומר. אצל הרבה מהתלמידים יש פיתוי להתמקד בטכניקה, שזו דרך מצוינת לפתור שאלה מאוד מסוימת. אך כאשר מבינים מה עושים, את הרעיון שמאחורי הבעיה - נפתחות יותר אפשרויות לפיתרון, ויותר קל לפתור את השאלה. ברגע שאנחנו מקבלים שאלה שקצת שונה מהבעיה שתרגלנו, יהיה קשה יותר להגיע לפיתרון אם מתמקדים בטכניקה בלבד". 

ג'ואד דקואר, כפר תרשיחא, הגליל
אין תמונה
ג'ואד דקואר

"תחום המתמטיקה נתפס בעיני המערכת כנושא הבוחן והממיין העיקרי לרמת התלמידים", אומר ג'ואד, מורה לפיסיקה ומתמטיקה שנה ראשונה דרך תוכנית חותם, "ובצדק, כי הוא מהווה בסיס לכל הנושאים המדעיים - לכל מה שמוביל להנדסה והייטק. אך מה שמדאיג הוא תפיסת הנושא אצל התלמידים: כאחד המקצועות הקשים אם לא הקשה ביותר, ולרוב גם כאחד הפחות אהובים. לדעתי קיימת אפשרות אמיתית לשינוי תפיסת התלמידים למקצוע. דרך מתן דגש על נושאים ובעיות הקשורות לחיי היום יום של התלמידים, למשל: הדגשת נושא בעיות קיצון לצורך הנגשת נושא הנגזרת. כמובן גם דרך שילוב טכנולוגיה ומשחקים תחרותיים בלמידה.

דגש נוסף חייב להינתן לגבי הטעויות האישיות שכל תלמיד עושה, זה מצריך יותר תשומת לב ועקביות מצד המורים אבל לדעתי זה מקדם את הלמידה במידה גדולה ומצמצם את הפערים בין התלמידים".

טיפ מנצח לתלמידים

הטיפ הכי חשוב שאוכל לתת לתלמידים, זה לדעת לזהות בדיוק את השלב בפתרון בו הם נתקלים בבעיה ולדאוג לפתור את הבעיות הנקודתיות באופן עקבי, כי הקושי במקרים רבים נובע מהצטברות מספר בעיות נקודתיות לאורך הדרך".

איילת ישי, אורט אלון בן גוריון, עפולה
אין תמונה
איילת ישי

"מתמטיקה היה המקצוע האהוב עלי בתיכון, אני מורה למתמטיקה בזכות מורה מדהימה שהייתה לי בתיכון", אומרת איילת, רכזת מתמטיקה בחטיבת הביניים, מלמדת בתיכון, מגישה ל- 5 יחידות ובעלת וותק של 21 שנים בתחום. "אני מלמדת מתמטיקה עם המון אהבה כבר 21 שנים בחטיבת הביניים, ומכינה את תלמידי חטיבת הביניים בצורה הטובה ביותר לקראת לימודיהם ב- 5 יחידות מתמטיקה בתיכון. 

השנה הצמחנו תיכון חדש ואני לקחתי על עצמי להוביל את לימוד ה- 5 יחידות בבית הספר ממספר סיבות: המשכתי עם התלמידים אשר אותם אני מלמדת כבר 3 שנים וזה היה עבורם המשך ישיר אשר מוכיח את עצמו מאוד. כמו כן אין ספק כי לימודי 5 יחידות מתמטיקה הם העתיד של מדינת ישראל, אני מאמינה בתלמידים שלי ויודעת כי כל אחד מהם יוכל לעמוד בצורה הטובה ביותר בבגרות הזו.

טיפ מנצח לתלמידים

"עבודה קשה במהלך השנה תביא להצלחה בטוחה בבגרות. אני מאמינה שהתלמידים שלי מרגישים עד כמה באמת חשובה לי ההצלחה שלהם ולכן הם מתאמצים יותר. בגרות של 5 יחידות במתמטיקה פותחת דלתות רבות גם בצבא, גם במבחן הפסיכומטרי וגם בקבלה למקצועות ההנדה החשובים ביתר לעתיד מדינת ישראל".

אלנבארי עמאר

אין תמונה
אלנבארי עמאר

"מאז שהייתי בתיכון אהבתי את המקצוע הזה, הרבה בזכות המורה שלימד אותי בתיכון - היו לו שיטות מעניינות ומאתגרות", אומר אלנבארי שמלמד במקיף אורט אלאטרש, מולדה. "במתמטיקה בעיני יש תחומים שונים שגורמים לבן אדם לחשוב על אותה בעיה מכיוונים שונים. בנוסף,המתמטיקה נכנסת לחיי היום יום ואפשר לראות אותה בכל מקום. בחרתי ללמש 5 יחידות כי האתגר גדול יותר".

טיפ מנצח לתלמידים

 "קודם כל לא צריך לפחד מהמתמטיקה - צריך לחשוב על היופי שבמתמטיקה. וגם, המתמטיקה צריכה תרגול ככל שתתרגלו יותר - תגיעו ליותר הצלחות כי בכל שאלה אפשר לגלות טריק חדש. ובתרגול, תתחילו בשאלות קלות בהדרגה עד השאלות המאתגרות ולא להגיד הקשות". 

"ביום הבחינה", ממשיך עמאר, "נסו להיות רגועים ככל האפשר, לעבור על כל השאלות ולהתחיל מהשאלות שאתם יודעים לפתור - ולהשאיר את השאלות המאתגרות לסוף. תחשבו על השיטה היעלה והקצרה לפתרון, לא למהר ולהתחיל לכתוב, כי חשיבה על השאלה מהווה 50% מהפתרון".