אין ספק שאחד הטרנדים היותר מדוברים בשנים האחרונות הוא טרנד הקיימות. בכל זאת משבר האקלים, הפסולת האינסופית והמחסור במשאבים הובילו יותר ויותר חברות לקחת אחריות על המצב הנתון ולעבור לסטטוס ירוק וסביבתי יותר, בייחוד כשמדובר בתעשיית המזון והמשקאות שהשלכותיה אחראיות על לא מעט מהנזקים לכדור הארץ.
המחשבה הזו הובילה את השף גיא גמזו ואת שגריר מותג הוודקה ketel one בישראל, ליזום לראשונה בארץ - פופ אפ של מסעדת שף אקולוגית. השניים חברו יחדיו להכנת תפריט שכולו על טהרת הקיימות. כמה קיימות? אפילו התפריטים וכלי המסעדה כולם ברי קיימא ועשויים מחומרים ממוחזרים.
ואם זה לא מספיק, כל המנות ייעשו מחומרי גלם טריים מהגינה בייצור של חקלאים וספקים מקומיים בסגנון "פארם טו טייבל", ובהתאמה גם הקוקטיילים יורכבו בקפידה על פי עקרון צמצום המזון, בסינרגיה עם מנות האוכל. כך שלמביני עניין, מדובר ללא ספק בחוויית פרמיום קולינרית ואיכותית עם משמעות סביבתית.
גם הלוקיישן לכל הקסם הסביבתי הזה נבחר בקפידה. מלכתחילה הוחלט כי מסעדת הפופ-אפ תוקם במסעדה קיימת המשתמשת בחומרי גלם מקומיים בעצמה ומגלה אחריות כלפי הסביבה. המסעדה הנבחרת היא מסעדת אריא התל אביבית, בנחלת בנימין, ובקומתה העליונה ייערך האירוע שיימשך שלושה ימים.
מדי ערב יתארחו במסעדה כ-150 סועדים אשר ירשמו מראש וייהנו מתפריט עשיר הבנוי על בסיס תוצרת ישראלית ובאווירה מקיימת עם דגש על מחזור וסביבה, בעזרת עיצוב מקורי ומפתיע וכן אטרקציות ותוכן מרתק ומהנה במהלך הארוחה. כל ארוחה שתוזמן על ידי הסועדים תכלול שלוש מנות לבחירה מהתפריט, ובנוסף שבעה קוקטיילים מיוחדים וחוויתיים שהורכבו במיוחד לאירוע על ידי מיקסולוג מוביל. בקיצור, חוויה של שכרון חושים, שבאה לחגוג את הקיימות בשלוש מאות ושישים מעלות.
לעשות את העולם קצת יותר טוב
למעשה, זוהי אינה היוזמה היחידה של הוודקה ההולנדית והוותיקה לטובת הפלנטה. וודקה ketel one, נחשבת למשקה פרמיום ומיוצרת בשכידם שבהולנד על ידי משפחת נולט לדורותיה, שכבר במשך 327 שנה מעבירה מאב לבן את הנוסחה המנצחת למשקה האיכותי והמסורתי. קטל וואן, מותג הוודקה האהוב על ברמנים ומביני עניין, עשוי בהליך ייצור מוקפד מתהליך הזיקוק הייחודי ועד לכך שכל טיפה של קטל וואן נבדקת ומאושרת על ידי בן המשפחה.
בשנים האחרונות, בהשפעת המגמה העולמית, המשפחה חרטה על דגלה את הסלוגן we believe in doing things 'little bit better', שבא לידי ביטוי במסר של יצירת השפעה חיובית על הסביבה והקהילה דרך הקוקטיילים והגשתם. מעבר לבחירה בפרויקטים אקולוגיים שמקדמים קיימות וייצור משקה איכותי ונקי ממנו ברמנים מכינים משקאות איכותיים, המותג עוסק גם ביוזמות כמו יצירת קהילת ברמנים טובים יותר שמשרתים את הקהילה והסביבה, בשאיפה להשאיר את העולם קצת יותר טוב לבאים אחרינו.
עכשיו, כשכל החוויה מגיעה לישראל, זו הזדמנות נהדרת לחוות וליהנות מקולינריה בלתי מתפשרת ואלכוהול איכותי, ויחד עם זאת – לשמור על ערך מוסף גבוה ולעשות את העולם קצת יותר טוב.
הפרטים המלאים בהמשך