החוק הישראלי מחייב אותנו להשתייך לקופת חולים, ועד גיל 18 לרוב נישאר עם זו שההורים שלנו בחרו עבורנו כשנולדנו. אבל מה קורה כשאנחנו שוקלים לעבור קופת חולים? איך נבחר את קופת החולים הטובה ביותר עבור הצרכים שלנו ועבור שלבי החיים השונים?
בדרך כלל הרצון שלנו לעבור שייך לשירות הלקוחות שניתן לנו בקופה – עד כמה הוא מהיר, יעיל וכמובן נגיש ומקצועי. כאן מדובר בעולם ומלואו, החל מהביטוחים המשלימים שהקופה מציעה, השירותים שהם כוללים, זמינות התורים ועד יחס הצוות הרפואי, מהירות המענה במוקד הטלפוני, נגישות למרפאות וכמובן השירותים הדיגיטליים, שהולכים ומשתכללים עם הזמן על מנת להקל עלינו, בעיקר בתקופה הנוכחית בה אנחנו שוהים הרבה בבתים.
איך נשווה בין הקופות השונות לפני שנחליט על המעבר?
הדבר הראשון שמומלץ לבחון לעומק הוא הביטוחים המשלימים. כמובן שנשווה מחירים, אבל חשוב מאוד להתעמק בשירותים השונים ולחשוב איזו קופה מתאימה לצרכים האישיים שלכם – האם אתם זקוקים לכמות גדולה של טיפולי שיניים? האם אתם מתכננים טיפול לייזר? האם תעדיפו קופה שמעניקה שירותים רבים של רפואה משלימה? כמו כן, בדקו גם את השירותים המוצעים לתקופות עתידיות בחיים שלכם – למשל, אם אתם עומדים לפני הקמת משפחה או מתקרבים לגיל השלישי.
אחרי שקראתם ובחנתם לעומק את השירותים השונים, תוכלו להמשיך לבדוק את הפרטים הלוגיסטיים – היכן נמצאות המרפאות הקרובות לביתכם? כמה אפשרויות שונות ישנן לקבוע תור? מהי זמינות התורים? ועוד. בשלב הזה מומלץ גם להרים טלפון לכמה חברים ובני משפחה, לשאול אותם לאיזו קופת חולים הם שייכים ולשמוע מהם על החוויה האישית שלהם מול שירות הלקוחות, אנשי המקצוע הרפואיים והשירותים הדיגיטליים.
השירותים הדיגיטליים הפכו משמעותיים במיוחד במהלך השנה האחרונה מכיוון שאנחנו מבלים הרבה זמן בבתים שלנו, ובלאומית שרותי בריאות דאגו לשדרג בהתאם את השירותים, כך שכיום תוכלו לבצע מגוון רחב של שרותים הקשורים לקופה דרך הטלפון החכם – לזמן תור לרופא, ליצור קשר עם הרופא האישי בשיחת טלפון, בשיחת וידאו או בהודעה, לקבל ייעוץ רפואי של רופא ילדים בשעות שהמרפאות סגורות וכן להתייעץ בטלפון או בוידאו עם רופאים מומחים ממגוון רחב של תחומים. בנוסף, תוכלו לקבל מרשמים שיוצגו באפליקציה של לאומית שרותי בריאות, להזמין דרכה תרופות מרשם או ללא מרשם עד הבית וגם להגיש ולקבל דרך האפליקציה טפסי התחייבות (טופס 17) או החזרים תוך 5 ימים לחשבון הבנק.
באתר של לאומית שרותי בריאות תמצאו גם סרטוני הדרכה מפורטים לתפעול האפליקציה עבור שירותים של רפואה מרחוק, כך שתוכלו להשתמש בשירותים הדיגיטליים גם אם טכנולוגיה אינה הצד החזק שלכם. באפליקציה, מלבד השירותים שכבר ציינו ישנו גם שירות מקיף עבור נשים בהריון שנקרא ״ההיריון שלי״ ובו יופיעו כל התורים, המידע האישי, בדיקות מומלצות ועוד אינפורמציה חשובה ומעניינת עבור כל שלב של ההיריון. שירותים דיגיטליים נוספים שמציעים בלאומית שרותי בריאות הם סדנת פעילות גופנית בזום לבני 65 ומעלה, הרצאות וירטואליות ממומחי הבריאות של לאומית שרותי בריאות, מוקד יעוץ חכם שיעזור לכם להחליט האם כדאי לפנות למיון, ועוד.
החיסונים לקורונה: המבחן הלוגיסטי שכל קופה נאלצה להתמודד עמו בתקופה האחרונה
נראה שבחודשים האחרונים גילינו לאיזה קופת חולים שייך כל בן משפחה, חבר ואפילו מכר רחוק. אלו שהיו מרוצים מהארגון והסדר במצע החיסונים פרסמו ברשתות החברתיות פוסטים שמוקירים תודה לקופות שלהם, ואלו שלא הצטערו שלא בחרו נכון יותר כשהמצב היה תחת שגרה רגילה ולא שגרת חירום. בולטת במיוחד בתהליך החיסונים הייתה לאומית שרותי בריאות.
הקופה הגיעה לשיעור התחסנות של יותר מ-80% בקרב בני ה-60 + וכשאושרו החיסונים, לאומית שרותי בריאות היו גאים להציע את התורים המהירים ביותר עבור הלקוחות שלהם מתוך קופות החולים בארץ, כשישנם לקוחות שקיבלו תור לחיסון הראשון תוך 24-48 שעות, עם מענה מהיר ופריסה מרשימה של מרכזי התחסנות בכל הארץ ויכולת לקבוע תור טלפונית או דרך האפליקציה. המוקד הטלפוני עובה במשאבי אנוש על מנת לתמוך בכמות השיחות ולקצר את זמן ההמתנה, וגם בעת קבלת החיסון השירות מהיר במיוחד - מהרגע שתגיעו להתחסן ועד סיום החיסון יכולות לעבור דקות בודדות בלבד. בנוסף, בלאומית שרותי בריאות, מפעילים ניידות חיסונים שמגיעות גם לאזורים מרוחקים בארץ ודואגים לשנע באמבולנסים את הלקוחות מרותקי הבית.
עדיין מתלבטים?
מלבד שימת הדגש על שירות מהיר, יעיל ונגישות דיגיטלית גבוהה, בלאומית שרותי בריאות תוכלו למצוא שירותים משלימים כמו ביטוחי עיניים בלייזר בהנחה, אימוני כושר אישי עד הבית, טיפולי שיניים אצל רופאים פרטיים ומגוון טיפולים משתלמים בכל הקשור להתפתחות הילד. אם תחליטו לעבור קופת חולים, תוכלו למצוא באתר של לאומית שרותי בריאות גם מדריך מפורט על איך לבצע מעבר לקופה. עכשיו כל מה שנותר לכם – הוא להחליט.