אז איך מגיעים מלימודי רפואה סינית במדינה קטנה כמו ישראל, להובלת אחד ממותגי הקוסמטיקה המדוברים והמוערכים בעולם? אם תשאלו את עידו מגל, המייסד והבעלים של חברת LAVIDO שנחשבת כבר שנים לשם נרדף ל״קוסמטיקה טבעית אפקטיבית״, תשובתו תהיה: ״ממש במקרה״.

מגל, שהתעניין תמיד ברפואה משלימה ועבודה עם צמחים, חלם לגלות ולחקור עוד אודות טיפול בתינוקות וילדים באמצעות צמחים.  

״בזמן שלמדתי רפואה סינית עם התמחות בצמחים, נולד האחיין הראשון שלי", מספר לנו מגל על צירוף המקרים ששינה את מסלול חייו, ״החלטתי להתנסות במה שלמדתי, והכנתי לו משחה לישבן, לטיפול בגירויים ותפרחת חיתולים. לאחר מספר ימים, גיסתי התקשרה אליי ואמרה שהמשחה הצילה אותה וביקשה עוד״. אימהות כידוע, אוהבות לשתף אחת את השנייה בטיפים מומלצים, וכך קרה שמהר מאוד עידו החל לקבל הזמנות למשחה גם מחברות של גיסתו שרצו להשתמש במשחה עבור התינוקות שלהן. 

באיזה שלב הבנת שיש לך ביד משהו יוצא דופן? 

השמועה על הקרם, שזכה עם השנים בתואר "משחת הפלא", החלה לעשות כנפיים ומגל זיהה מייד את הפוטנציאל: ״אחרי שהמוצר הזה וגם קרם הגילוח שהכנתי באותה העת זכו לביקוש גבוה מאוד, ועניתי רוב היום לטלפונים והזמנות, החלטתי לנסות להתחיל למכור את המוצרים בעצמי. באותה התקופה גרתי בכפר יהושע (מושב בעמק יזרעאל) והתחלתי ללכת לשוק איכרים שהתקיים באזור ולמכור את המוצרים. ישבתי בדוכן קטן והמוצרים נמכרו יפה, עד שיום אחד עברה אישה אחת שפתחה את הבקבוק, הריחה אותו ואמרה שהוא מזכיר לה ריח מפרובנס שהיא חיפשה במשך שנים, ומייד ביקשה לקנות את כל הבקבוקים שהבאתי איתי״. 

לבידו (צילום: אפרת לובל)
המשחה הטיפולית, ממנה הכל התחיל|צילום: אפרת לובל

אז למעשה זה השלב שבו אתה מבין שיש לך להיט ביד?

״האמת שלא" (הוא צוחק). "זה החמיא לי מאוד ונתן לי תחושה של אומן שמעריכים מאוד את העבודה שלו אבל החלטתי להמשיך בקטן באותו שלב. העמק הוא מקום קטן ואנשים היו מגיעים אליי הביתה ושואלים - אתה ההוא שמכין את הקרמים? - הייתי מקבל טלפונים ומוכר במועדוני ספורט, חדרי מורים, חוגי בית ועוד״. 

בשלב הבא הבין עידו שהעבודה גדולה יותר מהיכולות של אדם אחד ורתם אליו את אימו שתסייע לו בתפעול של העסק. ״כשלא הצלחתי לעמוד כבר בקצב, אימי היקרה הצטרפה אלי ובהתחלה רק עזרה לי לארוז״, הוא מספר על הימים ההם, ״ואז גם להדביק את המדבקות על הבקבוקים. בשלב הבא הצטרפו גם האחים שלי, לירון ואבי, וחילקנו את העבודה כך שאני הולך למכור ולהביא חומרי גלם וחוזר עם צנצנות ואריזות, לירון מנהלת את העסק, ואבי מסייע בפיתוח חנות מותג. זה גם השלב שהחלטנו לקרוא לחברה "לבידו" שזה שילוב של השמות שלנו – לירון, אבי ועידו.

לראשונה בישראל – קוסמטיקה טבעית מוכחת קלינית

"למרות שהמכירות נסקו במהירות, היה לי חשוב שהצרכנים שקונים את LAVIDO יעשו זאת לא רק בגלל שהוא מותג טבעי וידידותי לסביבה אלא גם בגלל שהוא מקיים את מה שהוא מבטיח", מספר מגל, ״וכך למעשה הייתי מהראשונים בארץ שפיתחו את הקטגוריה של קוסמטיקה טבעית מוכחת קלינית. כדי לוודא שהמוצרים יעילים, התחלנו לשלוח אותם לבדיקות קליניות קפדניות במעבדה קלינית בגרמניה ואישרנו להתחיל למכור אותם רק לאחר שהאפקטיביות שלהם הוכחה מעל לכל ספק", הוא מספר בגאווה.

מה הכוונה במוצרים קוסמטיים ידידותיים לסביבה? 

״אנחנו עובדים עם מפעלים שמייצרים את התמציות שלנו בתהליך של co2. זהו תהליך הרבה יותר אקולוגי בו מפיקים את חומר הגלם בצורה כמעט אבסולוטית. מדובר על מפעלים שהם Sustainable (דואגים לקיימות - ב״ב), ויש להם שיטות עבודה שלא משאירות פסולת (zero waste). אגב באותו עניין, אנחנו גם מחזיקים בתו טבעונות, לא רק של ויגן פרינדלי הישראלי, אלא גם בתו הבינלאומי של PETA״. 

איך מתחילים לפרוץ לשוק ענק ותחרותי כמו שוק הקוסמטיקה הטבעית האמריקאי?

״אני חושב שלצד המוצרים המוצלחים, היה לנו באמת מזל מאוד גדול. איך שהתחלנו לגשש את דרכינו בשוק האמריקאי קרו שני דברים ממש ממש טובים. הראשון הוא שאחת העורכות של מגזין elle קנתה קרם עיניים שלנו מבלי שידענו על כך. כמה שבועות אח"כ היא פרסמה במגזין כתבה תחת הכותרת ׳חמשת מוצרי הטיפוח הטובים ביותר בעולם׳ והקרם שהיא רכשה מאיתנו הופיע שם. קמנו בבוקר לטירוף של אלפי הזמנות מבלי שהבנו מה קרה. לאחר כמה שעות, כשהתחלנו לעבור על ההזמנות ולקבל טלפונים, גילינו שיש לינק לאתר שלנו מאתר מגזין elle. 

עידו מגל, בעלים של חברת ״לבידו״ (צילום: יח
עידו מגל, בעלים של חברת ״לבידו״|צילום: יח"צ

ואז הגיעה גווינת׳ פאלטרו

״הדבר השני הוא אפילו יותר מקרי. כמה חודשים לאחר מכן, קיבלנו טלפון מהקניין של GOOP – אתר האונליין של גווינת׳ פאלטרו. הקניין סיפר שגווינת׳ קיבלה במתנה את הסרום המשקם שלנו מהמאפרת שלה שביקרה בישראל. אותה מאפרת היא ישראלית לשעבר  שהתנסתה בסרום המשקם שלנו בעבר וכשחזרה לארה"ב טיפלה בגוונית׳ עם הסרום וגוונית' מצידה כל כך התאהבה וביקשה מהקניין שלה שיצור איתנו קשר.

אז מה הלאה?

ממש לאחרונה נפתחה חנות מותג ראשונה בעולם בשדרה הכי נחשבת של ורשה בפולין ובחודשים הקרובים יחלו מוצרי LAVIDO להימכר גם בשוק היפני. בנוסף המוצרים נמכרים בארצות הברית, קנדה, והולנד עם הפנים קדימה לארצות ויבשות נוספות. 

"החלום שלי הוא לעזור לכמה שיותר אנשים ברחבי העולם באמצעות מוצרים נקיים, ידידותיים ומועילים במחירים נגישים", מסכם מגל.

 

לבידו (צילום: רונן מנגן)
צילום: רונן מנגן