נשיא ארצות הברית נדבק בקורונה: דונלד טראמפ אישר הבוקר (שישי) בציוץ בטוויטר כי הוא ורעייתו נדבקו בקורונה, לאחר שנחשפו ליועצת שחלתה. "הלילה הגברת הראשונה ואני נמצאנו חיוביים לנגיף הקורונה", כתב טראמפ. "נתחיל מיד בהסגר ובתהליך ההחלמה, נעבור את זה יחד". רופאו של טראמפ ציין כי השניים במצב טוב.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

רופא הבית הלבן אישר במכתבו כי טראמפ ומלניה נדבקו שניהם בקורונה. הוא ציין כי שניהם חשים בטוב ובכוונתם להישאר בבית הלבן. הוא הוסיף כי הצוות ימשיך להשגיח על שניהם מרחוק. הרופא לא חשף אם השניים סובלים מתסמינים כלשהם.

מלניה צייצה גם היא בטוויטר: "כמו אמריקנים רבים, גם הנשיא ואני נמצאים בבידוד בבית אחרי שנדבקנו בקורונה. אנחנו מרגישים טוב, ודחיתי את כל האירועים הרשמיים הקרובים". ראש הסגל של טראמפ כתב כי בדיקתו העלתה תוצאה שלילית - והוא לא נדבק. סגן הנשיא מייק פנס כתב כי הוא "שולח את תפילותיו".

טראמפ חלה לאחר שיועצת קרובה שלו, הופ היקס, אובחנה לפנות בוקר כחולת קורונה. היקס שהתה עם טראמפ בטיסה אל העימות הנשיאותי - ובדרך חזרה ממנו. הנשיא אישר זאת בראיון לפוקס ניוז ואמר שהוא והגברת הראשונה מלניה טראמפ מחכים לתוצאות הבדיקות שלהם - שבהמשך התבררו כחיוביות. טראמפ אף אישר בציוץ בטוויטר כי הוא ומלניה נכנסו לבידוד.

בין בכירי הבית הלבן שבאו במגע עם היועצת החולה: רודי ג'וליאני, איוונקה טראמפ, ג'ארד קושנר וילדים נוספים של הנשיא טראמפ.

הופ היקס (צילום: reuters)
הופ היקס בדרכה למטוס הנשיאותי בוושינגטון|צילום: reuters

בעוד פחות משבועיים תוכנן להיערך העימות השני בין דונלד טראמפ לג'ו ביידן. ייתכן שבעוד עשרה ימים טראמפ יוכל להמשיך בלוח הזמנים המתוכנן של הקמפיין, אך אין ספק שאלו חדשות רעות עבור מסע הבחירות של טראמפ - שניסה להסית את תשומת הלב מהכישלון בניהול משבר הקורונה.

היועצת היקס בת ה-32 הצטרפה אל טראמפ לכמה טיסות בשבוע האחרון. גורמים שמעורים בנושא אמרו כי היא חוותה תסמינים של הנגיף. הבית הלבן פרסם תחילה לו"ז רגיל עבור הנשיא, לפיו הוא עתיד להשתתף באירוע של הקמפיין בפלורידה. בהמשך כתב טראמפ כי הוא נכנס לבידוד. בריאיון אמר שהתשובות יגיעו ביממה הקרובה - והודה ששהה בקרבת היועצת שנדבקה: "ביליתי הרבה זמן עם הופ, וכך גם הגברת הראשונה". 

הוא וצוותו לא עוטים מסכות באופן קבוע, וטראמפ אף הכפיש אנשים שחובשים אותן באופן קבוע. בהצהרה מטעם הבית הלבן נאמר: "טראמפ לוקח ברצינות רבה את הבריאות והבטיחות של עצמו ושל כל מי שעובד כדי לתמוך בו ובעם האמריקני". עוד נאמר כי "הבית הלבן פועל בהתאם להנחיות להגבלת החשיפה לנגיף ככל האפשר".

טראמפ ומלניה בהשקת הקמפיין (צילום: רויטרס, חדשות)
טראמפ והגברת הראשונה. שניהם נבדקים לקורונה|צילום: רויטרס, חדשות

אנשי הבית הלבן המקיפים את טראמפ, כולל כמה כתבים, נבדקים על בסיס קבוע. אולם לפני כמה חודשים הפסיק הבית הלבן לבצע מדידות חום עבור כל מי שנכנס למתחם.

יותר מ-7.2 מיליון אמריקנים נדבקו בנגיף הקורונה, שכבר גרם למותם של יותר מ-200 אלף בני אדם בארה"ב. היקס היא האחרונה בממשל טראמפ שנדבקה בנגיף, לאחר שאחרים - כמו היועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין - כבר הספיקו להחלים ממנו. יש לציין כי רק מעטים מבלים עם הנשיא זמן רב כמו היקס, שחזרה לייעץ לו בתקופה האחרונה אחרי שפעלה במגזר הפרטי. ב-2016 שימשה כדוברת הקמפיין שלו לנשיאות, ובהמשך הייתה גם דוברת הבית הלבן לתקופה קצרה.