תקועים בשדה, ארכיון (צילום: רויטרס)
מקורקעים בשדה התעופה. אילוסטרציה|צילום: רויטרס

השבוע נוסעים ישראלים נתקעו למשך 12 שעות בנתב"ג לאחר שחברות התעופה לא הוציאו את הטיסה שלהם בזמן. אם זה מנחם, יכול להיות הרבה יותר גרוע: טיסה מאיטליה לשוודיה של חברת לואו-קוסט בוטלה בעקבות מזג אוויר קשה, והיא יצאה לדרכה - רק אחרי 10 ימים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

העיתון השוודי אפטונבלאדט מדווח על טיסה שגרתית שהפכה לסיוט לכל נוסעיה. טיסה של חברת התעופה המוזלת ריאן-אייר הייתה אמורה להמריא מנמל התעופה בטרוויזו שבאיטליה לעבר נמל התעופה סקווסטה שנמצא 100 קילומטרים מדרום-מערב לבירת שוודיה שטוקהולם.

סערה שהתפתחה במקום בעת ההמראה גרמה לביטול הטיסה, והצוות של החברה בנמל התעופה הודיע לנוסעים כי הטיסה הבאה תמריא ב-3 לאוגוסט, 10 ימים אחרי תאריך ההמראה המקורי. נוסעים רבים נאלצו בעקבות מזג האוויר והעובדה כי הם אינם מתגוררים במקום אלא הגיעו לנופש, להעביר את הלילה על רצפת בית הנתיבות בטרוויזו ולמצוא דרך חלופית לשוודיה, על חשבונם.

"הם פשוט השאירו אותנו בשדה"

לדברי שהג'אהן צ'והדבורי, אחד הנוסעים בטיסה, הצוות התייחס אליהם בגסות ולא סייע להם: "הם היו לגמרי אדישים למצב. הם השאירו אותנו לגורלנו בשדה", אמר בזעם לעיתון. "הם צריכים לקחת אחריות", הוסיף.

בשעה 10 בלילה צ'והדבורי ומשפחתו לקחו מונית לנמל התעופה של ונציה בניסיון למצוא דרך חלופית להגיע לשטוקהולם. "הם אמרו לנו ללכת לחפש מלון ללילה, ואחר כך לשלוח את הקבלות למשרד של ריאן-אייר", אמרה נוסעת אחרת בטיסה, קרולין יוהנסן.

כמה נוסעים מארגנים תביעה נגד החברה

המטוס שעוכב בטרוויזו המריא משם למחרת להמשך לוח הזמנים שלו. ההתנהגות של ריאן-אייר נוגדת לכאורה את חוקי האיחוד האירופי (שגם שוודיה וגם איטליה חברות בו) הקובעים שבמצב כזה על חברת התעופה להביא את הנוסעים ליעדם במהירות האפשרית בכלי תחבורה זהה (מטוס). כמה נוסעים כבר הודיעו כי הם מארגנים תביעה קבוצתית נגד החברה בבית המשפט בשוודיה.

חברת התעופה ריאן-אייר מסרה בתגובה לעיתון השוודי כי היא מאשרת שהטיסה בוטלה, אבל דחתה את הביקורת של הנוסעים: "הנוסעים קיבלו ואוצ'רים למלונות עד להמראה הבאה. לכן, זה לחלוטין לא נכון לומר שהנוסעים הושארו ללא מענה".

ריאן-אייר היא חברת התעופה המוזלת הגדולה באירופה, ואחת החברות הבודדות באיחוד האירופי שמצליחה להרוויח למרות המיתון. במחיר כרטיס הטיסה כלול הכיסא בלבד, כשכל תוספת אחרת - מזוודה, הושבה מראש וארוחה כלולה בתשלום נוסף. היא ידועה בכך שהיא מנסה לחסוך בכל דרך אפשרית, ובעבר מנכ"ל החברה אף הגיש בקשה להטיס נוסעים בעמידה, במחיר מוזל, כמובן.