קברניט ספינת הפאר "קוסטה קונקורדיה", שעלתה על שרטון מול חופי איטליה בחודש ינואר השנה, התנצל על התקרית שגרמה למותם של 32 נוסעים וטען כי דעתו הוסחה על ידי שיחת טלפון בשעת התאונה. סוכנות הידיעות AP מדווחת כי פרנצ'סקו סקטינו סיפר כי דעתו הוסחה "בגלל שיחת טלפון".
בריאיון הטלוויזיוני המלא שלו מאז התאונה, פרנצ'סקו סקטינו הכיר באחריות המוטלת עליו מתוקף תפקידו כקברניט ואמר כי חשב ללא הרף על קורבנות האסון. "כשמתרחשת תאונה, לא רק הספינה או החברה מזוהות עמה", אמר בריאיון לערוץ 5 האיטלקי. "הקברניט מזוהה עמה ולכן זה מקובל שעלי להתנצל כנציג של המערכת הזאת", אמר.
הריאיון עם סקטינו, שעומד בפני אישומים בגין הריגה, נערך שבוע לאחק ששופט הורה על שחרורו ממעצר בית. עם זאת הוסיף השופט כי על סקטינו, יליד נאפולי, להישאר בעיר הולדתו. הקברניט הודה כי לא פעל בהחלטיות מספקת מרגע שהתברר כי הספינה, שמשקלה 144 אלף טונות, התקרבה יותר מדי אל האי גיגליו, שם עלתה על שרטון.
"תאונה בנאלית"
"זו הייתה תאונה בנאלית. היה כשל באינטראקציה בין בני אדם וזה גרם לאי הבנה. זו הסיבה שבגללה יש כל כך הרבה זעם בנושא". גורמים באיטליה האשימו את סקטינו בכך שהיה עסוק בשיחת טלפון בשעת התאונה. כשנשאל על השיחה ענה: "אני מאשים את עצמי על כך שדעתי הוסחה", אך הוסיף שבשעת התאונה הייתה הספינה תחת אחריותו של קצין אחר.
"ברגע הזה עליתי לסיפון והוריתי על ניווט ידני. לא הייתה לי שליטה. מי שהיה אחראי על השטת הספינה היה אותו קצין", אמר. חוקרי התאונה מתחו ביקורת קשה על ניהולו של סקטינו את האסון והאשימו אותו כי השיט את ספינת הענק קרוב מדי אל החוף. עוד נטען כי סקטינו עיכב את פינוי הספינה ואיבד שליטה על פעולות החילוץ, במהלכן נטש את כלי השיט בשעה שכל 4,200 הנוסעים ואנשי הצוות עדיין היו על הסיפון. לדבריו, עשה זאת על מנת לנהל את פעולות החילוץ מן היבשה.
לסקטינו נערך שימוע מקדים בחודש מרץ והחקירה מתמקדת גם במספר קצינים אחרים שהיו על הסיפון בשעת האסון. שימוע שייערך לקראת סוף החודש יכלול ראיות בתיק, בהן פרטים מהקופסה השחורה של הספינה.