בעוד שברקע נמשכת חקירת התרסקות המטוס בסן פרנסיסקו, פרסמה היום (ה') רשת CNN הקלטות של שיחות החירום שהתקבלו במוקד 911 בארצות הברית מתוך המטוס, בהן נשמעים הנוסעים כשהם אחוזי אימה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"המטוס התרסק כרגע", נשמע קולה של אחת הנוסעת. "יש כאן המון אנשים שזקוקים לעזרה". נוסעת אחרת במטוס סיפרה על מצבם של הפצועים: "כמה נוסעים נשרפו והם סובלים מכוויות קשות". בתיאור מצמרר אחר נשמע קולה של נוסעת אחרת שיצאה מכלי הטיס, כשהיא מפצירה במוקד החירום להאיץ בכוחות ההצלה להגיע למקום.
"ישנם אנשים שמוטלים על מסלול ההמראה כשהם פצועים באורח קשה", קראה, "כמה מהם סובלים מפגיעות ראש ואישה אחת גוססת. אנחנו מנסים להשאיר אותה בחיים".
הטייס לא הורה על פינוי חירום
חקירת האירוע מעלה עוד ועוד ממצאים שמטילים ספק בתפקוד התקין של צוות הטייסים ובאחריותם לתאונה הקשה. באמצע השבוע פרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בתעבורה בארה"ב (NTSB) כי הטייסים בהתחלה כלל לא הורו על פינוי חירום של המטוס, והדיילים ביצעו אותו על דעת עצמם.
יו"ר הרשות דבורה הרצמן אמרה במסיבת עיתונאים שערכה כי הקברניט לא הורה לדיילים להתחיל בפינוי חירום של מטוס ה-777 לאחר שהוא התפרק בהתרסקות במוצ"ש האחרון בגישה לנמל התעופה בסן פרנסיסקו. הפינוי של המטוס החל רק דקה וחצי לאחר שהמטוס נעצר, וגם זאת רק כשהדיילים ראו להבות מחוץ למטוס והחליטו על דעת עצמם לפתוח את הדלתות ולפנות את הנוסעים החוצה.
כוחות ההצלה של נמל התעופה הגיעו למטוס כחצי דקה מאוחר יותר, ובסך הכל שתי דקות לאחר שהמטוס נעצר. קודם לכן פורסם כי שתיים ממגלשות החירום נפתחו כלפי פנים, והיה צורך להוציא מהם את האוויר באמצעות סכין כדי לחלץ אחת מהדיילות שנלכדה תחתיה.
קודם לכן פורסם כי לטייס מטוס ה-777 היו רק 43 שעות טיסה - כך הודיעה חברת התעופה "אסיאנה איירליינס".
חברת התעופה מסרה בנוסף כי הטייס, לי גנג-גוק, לא נחת בעבר בנמל התעופה בסן פרנסיסקו. לטייס היו כ-,10,000 שעות טיסה במטוסים שונים, אך רק עשרות שעות על מטוס ה-777, כך לדברי דוברת החברה לי היומין. החוקרים עדיין מנסים לקבוע האם הסיבה להתרסקות היא טעות של הטייס, בעיות מכניות או גורם אחר.