ישראל עולה לרוב לכותרות בכלי התקשורת המרכזיים בעולם בהקשר ביטחוני או מדיני, אבל בימים האחרונים - לצד העיסוק בפרשת האסיר X - היא "מככבת" דווקא בתחום הקולינרי, ולא באופן מחמיא. הפרסומים על סכום העתק של 10,000 שקלים שהוציאה מדי שנה לשכת ראש הממשלה על רכישת גלידה עשו הדים הרחק מעבר לים - וגרמו להרמת לא מעט גבות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
לפי הדיווח, הורה ביום חמישי ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל הסכם שחתמה לשכתו עם ספק גלידה מירושלים לנוכח גובה הסכום שמומן מכספי משלם המסים - ובהודעה מטעמו אף הדגיש כי החליט לעשות כן מכיוון שמדובר ב"הוצאה מופקעת שלא מקובלת עליו".
ב"האפינגטון פוסט" האמריקני סיפרו לקוראים כי הטעמים האהובים ביותר על נתניהו הם וניל ופיסטוק. "הידיעות על שערוריית הגלידה עוררו התעניינות רבה, בעיקר בשל הלחץ שהוא מפעיל על חברי הכנסת כדי שאלו יסכימו לאשר קיצוצים וגזרות כלכליות בתקציב המדינה הקרוב של ישראל. אם לא יצליח לעשות זאת עד תחילת מרס עלול הדבר לגרור מערכת בחירות חדשה", הסבירו שם. לבסוף, חתם הכתב את הידיעה בנימה מחויכת והוסיף: "כך או כך, על כולם לקוות שבקרב הזה ינצחו המוחות הקרירים (ניגוד ל"חמומי מוח").
ב"גרדיאן" הבריטי בחרו לדווח על הפרשה בכותרת: "הרגלי צריכת הגלידה של נתניהו מתמוססים". גם שם הבליטו את ההקשר הפוליטי של הדברים וכתבו: "עיתוי החשיפה לא היה יכול להיות בעייתי יותר עבור ראש הממשלה, בעודו משקיע מאמצים להקמת קואליציה רחבה שצפויה לאשר קיצוצים וגזירות שייפגעו בעובדי המגזר הציבורי". עיתון אחר בממלכה המאוחדת - ה"אינדפנדנט" - הציג את הכתבה בנושא בכותרת: "בנימין נתניהו הקפיא עסקת גלידה בשווי 10,000 שקלים".