קריקטורה אנטישמית או מחאה לגיטימית? ארגוניים יהודיים בחו"ל זועמים על ציור שפרסם המאייר המפורסם פאט אוליפנט בעיתונים רבים הבוקר בארה"ב, כולל ב"ניו יורק טיימס", וטוענים כי היא לא פחות מאנטישמית ו"מזכירה את הקריקטורות הנאציות בשנות ה-30 שקדמו לשואה".
בקריקטורה נראה חייל צועד כשהוא מניף חרב, באופן שמזכיר הצדעה במועל יד בסגנון הנאצי. החייל דוחף בידו מגן דוד ענק, בעל שיניים חדות בצידו האחד, שנראה כרודף אחר דמות של אישה ערבייה, המצוירת בפינה הימנית של התמונה. הציור תחום בשני פסים אופקיים - וכך נראה הציור כמו דגל ישראל. האיור תוקף את ישראל בעקבות מבצע "עופרת יצוקה".
מרכז שמעון ויזנטל, ארגון שמאגד בתוכו יותר מ-400 אלף חברים ברחבי ארה"ב, אמר כי הקריקטורה נועדה לבזות ולדרדר את דימוי ישראל בפני העולם. "הקריקטורה הדמיונית מחקה את התעמולה האנטישמית של הנאצים", אמרו בכירים במרכז ויזנטל. "קריקטורות כאלה נתנו השראה למיליונים לשנוא בשנות ה-30 ולסייע לרצח העם הנאצי".
אוליפנט ידוע כמאייר עוקצני ומעורר ביקורת
במרכז קראו ל"ניו יורק טיימס" ולעיתונים מקוונים אחרים להסיר מיידית את הציור מאתרי האינטרנט שלהם. תאגיד התקשורת הבינלאומי, Universal Press Syndicate, שמפיץ את ציוריו של אוליפנט, לא הגיב מיידית להאשמות. דובר של הניו-יורק טיימס סירב להגיב אף הוא.
באתר האינטרנט של החברה המפיצה את ציוריו נכתב "איש אינו בטוח מהמברשת של פאט אוליפנט".
אוליפנט, זוכה פרס פוליצר לשנת 1967, הוא אחד מהקריקטוריסטים המפורסמים בעולם. לאורך השנים הוא קיבל ביקורת רבה על ציוריו, יחד עם הערכה גדולה.
ב-2001 וב-2007 אגודת העיתונאים האסייתים באמריקה התנגדו למה שהם כינו "מתקפה גזענית של קריקטורות כנגד מסחר עם סין". ב-2005 הוועדה האמריקנית-ערבית נגד השמצה ביקרה קריקטורה נוספת של אוליפנט, "מפני שהיא הציגה סטריאוטיפים כוזבים ועודדה דעות שליליות על ערבים".