19 שעות ערך המבצע המסובך, במהלכו חולצה ה"קוסטה קונקורדיה", ספינת הפאר שטבעה לפני שנתיים מול חופי איטליה - עד ששוב חזרה לעמוד ניצבת על פני המים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הגענו לאפס על מד המעלות - זו היתה המטרה שלנו", אמרו בסיפוק מהנדסי החילוץ לאחר שהצליחו לייצב שוב את הספינה. החלק המרכזי, במבצע הימי הגדול והיקר ביותר בהיסטוריה, החל ביום שני בבוקר והמשיך אל תוך הלילה.

הקוסטה קונקורדיה לאחר הייצוב (צילום: רויטרס)
הקונקורדיה מעל פני המים, היום|צילום: רויטרס

צוותי החילוץ השתמשו בכבלים וקופסאות מתכת גדולות מלאות במים - כדי ליישר את הספינה ולהעלות אותה על פלטפורמה מיוחדת שנבנתה מתחת לפני המים בסיוע מנופי ענק. צלמים מרחבי העולם ליוו את מה שהוגדר כחלק המאתגר ביותר במבצע החילוץ. בהמשך צפויים צוותי החילוץ לגרור את "הקוסטה קונקורדיה" שטבעה ב-2012.

הגופות אותרו בתום מבצע חילוץ (צילום: רויטרס)
משקל של 115 טון, הקונקורדיה היום|צילום: רויטרס

צוות המונה מאות מהנדסים ומכונאים עובד כבר יותר משנה על חילוצה של ספינת הפאר. על המצבע להוצאת כלי השיט, עצום הממדים, אמונות החברות "טיטאן" האמריקנית ו"מיקופרי" האיטלקית. משקלה של ספינת התענוגות כ-115 אלף טונות ואורכה כ-300 מטרים.