"הרוסים קידמו תוכן לטובת טראמפ"|צילום: רויטרס

ענקית הטכנולוגיה גוגל חשפה היום (שני) לראשונה מודעות פרסומת שרכשה רוסיה על מנת להשפיע על הבחירות בארה"ב ב-2016 לטובת דונלד טראמפ, כך דווח בעיתון "וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, הרוסים פרסמו מודעות שנועדו לסייע לטראמפ גם ביוטיוב, בג'ימייל ובפלטפורמות פרסום נוספות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מהדיווח עולה כי לא נראה שהמודעות נקנו על ידי הגוף שמקושר לקרמלין שקנה מודעות בפייסבוק, כך על פי הנתונים שחשפה הרשת החברתית, מה שאולי מצביע על מאמץ רחב יותר של הרוסים להשפיע על הבחירות מכפי שהעריכו קודם. גוגל מנהלת את מערך הפרסום הגדול ברשת שכולל גם את יוטיוב. ענקית הטכנולוגיה מצאה כי עשרות אלפי דולרים הושקעו על ידי סוכנים רוסים שמטרתם הייתה לפזר אינפורמציה שגויה אודות מערכת הבחירות בכל הפלטפורמות של החברה.

גוגל דרך משקפיים (צילום: רויטרס, חדשות)
דיווח: גוגל חושפת לראשונה ראיות למעורבות|צילום: רויטרס, חדשות

אנשים המקורבים לחקירה סיפרו לוושינגטון פוסט כי חלק מהמודעות שעלו כ-100 אלף דולר התייחסו לדונלד טראמפ, ברני סנדרס והמועמדת של מפלגת הירוקים ג'יל סטרן ומודעות אחרות התייחסו למדיניות ההגירה.

תקועים בבוץ הסורי? הנשיא פוטין (צילום: רויטרס, חדשות)
ייתכן כי המעורבות הרוסית גדולה מההערכות|צילום: רויטרס, חדשות

טרם הפרסום, גוגל המעיטה בגודל הבעיה של שימוש הרוסים בפלטפורמות שלה כשבחודש שעבר דוברת החברה, אנדראה פאוילה אמרה לוושינגטון פוסט שגוגל מנטרת את כל ההפרות של מדיניות החברה: "לא ראינו ראיות למודעות מסוג זה בפלטפורמה שלנו".

למרות זאת, החברה פתחה בחקירה כשהקונגרס הפציר בחברות הטכנולוגיה לקבוע איך הרוסים השתמשו בפלטפורמות השונות, על מנת להשפיע על הבחירות לנשיאות. גוגל סירבה להתייחס לנושא וגורמים המעורים בחקירה אמרו שענקית הטכנולוגיה בודקת מספר מודעות שעלו פחות מ-100 אלף דולר, ועדיין מנסה לקבוע אם נרכשו על ידי "טרולים" או גורמים רשמיים בממשל הרוסי.

דוברת גוגל הוסיפה בהמשך כי בכוונת החברה להעמיק את הבדיקה באשר למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות דרך הרשת, ולצורך כך אנשיה יעבדו בשיתוף פעולה עם חוקרים וחברות טכנולוגיה אחרות.