נתקעו בלי טיסה, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
נתקעו בלי טיסה, אילוסטרציה|צילום: רויטרס

נוסעים ישראלים נתקעו בטורונטו שבקנדה במשך כמה ימים בגלל שלא נמצא להם מקום על טיסה לארץ והם מותחים ביקורת קשה על התנהלות חברת התעופה "אייר קנדה" ממנה רכשו את הכרטיסים. "אף אחד לא נתן לנו תשובות, טרטרו אותנו כל יום לשדה ולא מצאו לנו פתרון", סיפרה אחת מהן לחדשות 2 Online. "באייר קנדה" הבהירו כי רוחות עזות גרמו לשיתוק חלקי של שדה התעופה בטורנטו ולעיכוב טיסות: "דאגנו לספק לנוסעים מזון ובית מלון ומינינו צוות שיטפל בסידורים על מנת למצוא טיסות חלופיות לנוסעים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

לדברי הנוסעת, הם היו אמורים לטוס לישראל בשישי אחר הצהריים: "היה עיכוב בטיסה הפנימית, אבל הבטיחו לנו שלא תהיה בעיה ונגיע לטיסה לישראל. למרות ההבטחות איחרנו את הטיסה לארץ עם חברת התעופה אייר קנדה". היא הוסיפה כי נאמר לנוסעים בנמל התעופה שלא מוצאים להם טיסה, ולכן נותנים להם לילה במלון ועליהם לחזור למחרת בבוקר. "יש טיסה אחת של אייר קנדה מישראל לארץ פעם ביום ולא היה מקום על הטיסה", טענה.

האישה טענה כי יצרה קשר עם "אייר קנדה" בישראל ביום ראשון בבוקר ואמרה להם שקנתה את הטיסה דרכם, אבל הם אמרו שהם לא יכולים לעזור וצריך לדבר עם החברה בטורונטו.

 "אף אחד לא נתן תשובות"

הנוסעת טענה שהיא וחבריה נקראו להגיע לשדה מדי יום. "כל יום היינו צריכים להגיע לשדה התעופה ולחכות לראות אם יש מקום פנוי אולי על טיסה, אף אחד לא נתן תשובות. אחרי שחיכינו כמו מסכנים שעות ארוכות בשדה נאלצנו לחזור חזרה למלון בלי תשובות. אותנו שלחו לאיזה מלון ברמה מבישה, לא דאגו לנו להסעות".

לדבריה, "אתמול נתנו לנו סוף סוף כרטיסים להיום, אנחנו מקווים באמת שהכל יסתדר. יש כאלה שניסו למצוא פתרונות לעצמם, מישהו קנה כרטיס חזרה דרך ארה"ב, והייתה אמא עם ילד שמצאו להם כרטיס דרך אירופה. הפסדנו ימי עבודה, יש פה אנשים שתכננו להגיע לעבודה ביום ראשון. אנחנו היינו אמורים לחגוג את ערב החג עם הבן שלנו ששוחרר מהבסיס במיוחד לערב החג האחרון אבל לא יצא לנו לחגוג איתו בגלל זה".

מחברת "אייר קנדה" נמסר בתגובה כי "בשעות הצהריים של יום שישי החלו לנשב רוחות עזות שגרמו לשיתוק חלקי של שדה התעופה בטורונטו וסגירת מסלולים - עובדה שגרמה לטיסות רבות שאמורות היו לנחות בטורונטו לעכב הגעתן. אחת מטיסות אלה הייתה הטיסה ממונטריאול. למרות שהטיסה מטורונטו חיכתה ודחתה את יציאתה על מנת לאפשר לנוסעים ממונטריאול להתחבר לטיסה לתל אביב, לצערנו הטיסה ממונטריאול לא קיבלה אישור יציאה ונחיתה בטורונטו בשל מצב הרוחות.

"בלית ברירה, הטיסה יצאה לארץ ו-22 נוסעים נותרו בטורונטו. אייר קנדה דאגה לספק לנוסעים מזון ובית מלון ומינתה צוות שיטפל בסידורים על מנת למצוא טיסות חלופיות לנוסעים. ל-17 מהנוסעים הצליחה החברה למצוא טיסות חלופיות למרות שכל הטיסות מצפון אמריקה ומאירופה לארץ מלאות לחלוטין. לחמשת הנותרים אנו עושים מאמצים עילאיים למצוא פיתרון. אייר קנדה מיצרה על המצב שנוצר ותעשה הכל לטפל בצורה המקצועית ביותר לשביעות רצונם של הנוסעים. לצערנו, כשמדובר בכח עליון, לעיתים התכניות משתבשות ואולם אנו פועלים על מנת להביא את נוסעינו לארץ בהקדם האפשרי".