70 שנה אחרי שהתחיל הייצור ההמוני של אחד מכלי הרכב האייקוניים בעולם - פולקסוואגן הודיעה על סוף עידן החיפושית: אתמול יוצרה המכונית האחרונה במפעלי החברה הגרמנית במקסיקו בטקס חגיגי והיא תוצג במוזיאון פולקסוואגן בעיר פבולה. מנכ"ל החברה בארה"ב: "קשה לדמיין איפה פולקסוואגן הייתה היום לולא החיפושית".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"המהדורה האחרונה" של המכונית תוצע בארה"ב במחיר התחלתי של 23 אלף דולר וכ-27 אלף דולר עבור רכב עם גג נפתח. המקום שהתפנה במפעל במקסיקו ישמש לייצור SUV חדשה וקומפקטית, המיועדת לקהל צפון אמריקני, כך נמסר מהחברה.
לחיפושית יש היסטוריה ארוכה: היא יוצרה לראשונה בשנות ה-30 של המאה העשרים, כשפרדיננד פורש, המהנדס מאחורי מותג היוקרה המפורסם, החליט לעצב את "המכונית של העם" - "פולקסוואגן" בגרמנית. פורש עיצב את הרכב לפי בקשתו של הצורר הנאצי אדולף היטלר, אבל היא לא עלתה על פסי הייצור באופן מלא עד אחרי מלחמת העולם השנייה.
הגרסה המקורית של החיפושית, עם מנוע אחורי, הגיעה למעמד קאלט בשנות ה-60 וה-70 והיא יוצרה בשלל צבעים ססגוניים ברוח התקופה. החיפושית הגיעה לשיא תהילתה בסרט "החיפושית המשתוללת" (The Love Bug) מ-1968, העוקב אחר רכב חיפושית תוסס בשם הרבי המנסה לקטוף את המקום הראשון במרוצי המכונית בקליפורניה. 21 מיליון דגמים כאלו יוצרו לאורך 65 שנות קיומה של המכונית.
"בניגוד למוסטנג של פורד, פולקסוואגן יעדיפו לתת למכונית האייקונית למות מאשר לנסות להילחם במגמות השוק", הסביר קארל בראואר, מו"ל הוצאות הספרים "אוטוטריידר" ו"קלי בוקס". "בחודשים הקרובים מכוניות אייקוניות נוספות עומדות לרדת מפסי הייצור".