הסתיר את המידע ממעסיקיו | לוביץ
צילום:

טייס המשנה אנדראס לוביץ (27), שריסק את מטוס האייר-באס A320 ובו 149 הנוסעים ואנשי צוות לפני כשבוע, טופל בעבר בשל נטיות אובדניות - כך הודיע היום (שני) התובע בדיסלדורף שבגרמניה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

התובע ציין כי "טייס המשנה עבר טיפול פסיכותרפי בשל הנטיות האובדניות לפני מספר שנים - לפני שקיבל את רישיון הטיס". יחד עם זאת, התובע הדגיש כי לוביץ לא הראה סימנים של התנהגות אובדנית בתקופה שאחרי קבלת רישיון הטיס. "הוא לא הראה סימנים ולא אדם תוקפני", נמסר מהתביעה.

זירת ההתרסקות (צילום: רויטרס)
אזור ההתרסקות|צילום: רויטרס
כוחות ההצלה בזירת ההתרסקות (צילום: רויטרס)
צוותים בזירה|צילום: רויטרס

"בת זוגו של לוביץ בהיריון"

אתמול נחשפו פרטים נוספים אודות חייו האישיים של טייס המשנה של טיסת "ג'רמן ווינגס": שבועות לפני שגרם להתרסקות המטוס, גילה אנדראס לוביץ כי בת זוגו נושאת ברחמה את ילדם המשותף - כך דיווחו צהובונים בבריטניה. לראשונה גם פורסמה זהותה של האישה שחלקה את חייה עמו בשנים האחרונות - קתרין גולדבאך.

על פי הדיווח, גולדבאך, בשנות ה-20 לחייה, עובדת כמורה בחטיבת ביניים בגרמניה. לאחרונה סיפרה לתלמידיה כי היא "עומדת להיות אמא". על פי הפרסום, השניים אף היו מאורסים והתכוונו להתחתן בשנה הבאה. על פי דיווחים אחרים, היא נפרדה בשבועות האחרונים מלוביץ בעקבות התנהגות חריגה שהפגין.

לאחר הפרסום הראשוני על התרסקות המטוס, נסעה הצעירה הגרמנייה לצרפת יחד עם משפחתו המודאגת של לוביץ - מבלי שאלה ידעו כי הוא עומד מאחורי אסון התעופה. מורים בבית הספר שבו עבדה סיפרו כי נראתה מאושרת מהבשורה על כך שהיא בהיריון, וחיכתה בקוצר רוח לחייה החדשים.

למרות התכנית לעתיד, סיפרו מקורבים נוספים לשניים כי מערכת היחסים ביניהם ידעה עליות ומורדות במהלך שבע השנים המשותפות שלהם. לטענתם, לאחרונה התראה לוביץ עם אישה אחרת. חבריה של בת הזוג לשעבר סיפרו כי אינם יודעים מה הלך רוחה מאז שגילתה כי היא נושאת את צאצאו של רוצח 149 נוסעים ואנשי צוות ברחמה.

קודם לכן פרסם העיתון הגרמני "בילד" תמלול של השיחה בין שני הטייסים, דקות ספורות לפני התרסקות המטוס באלפים הצרפתיים. הפרסום חשף את ניסיונותיו הנואשים של הקברניט לפרוץ אל תא הטייס, כדי להחזיר את השליטה על כלי הטיס מידיו של טייס המשנה אנדראס לוביץ.

כבר בתחילת הטיסה, שיצאה באיחור של 26 דקות, נשמע הקפטן פטריק זונדהיימר מתנצל בפני הנוסעים על העיכוב. דקות ספורות לאחר מכן נשמעים שני הטייסים משוחחים ביניהם, כשלוביץ אומר לעמיתו כי הוא יוכל ללכת לשירותים בכל עת שיחפוץ. בשעה 10:27, כשהמטוס הגיע לגובה השיוט המקסימלי, יוצא הקברניט לשירותים תוך שהוא אומר ללוביץ "אתה יכול להשתלט על הטיסה".

שלוש דקות לאחר מכן מתחיל המטוס לאבד גובה. בשעה 10:32 מנסים בקרי תנועה אווירית ליצור קשר עם תא הטייס, אך ללא הצלחה. בזמן זה נשמעים אותות המצוקה המופעלים בכלי הטיס, ורעש של חבטות - ככל הנראה מניסיונותיו של הקברניט לפרוץ לתא. "בשם אלוהים, תפתח את הדלת הארורה!", הוא נשמע זועק. ברקע נשמעים צעקות הנוסעים המבוהלים.

בשעה 10:35 נמשכות הדפיקות הרמות על דלת תא הטייס. כ-90 שניות לאחר מכן נשמע זונדהיימר צועק: "קרקע! משוך למעלה! משוך!". שלוש דקות נוספות חולפות והמטוס מגיע מצפון מזרח לאלפים הצרפתיים. נשימותיו של לוביץ הופכות לכבדות יותר ויותר בזמן זה, אך הוא לא אומר דבר. בשעה 10:40 פוגע המטוס בצל ההר, דבר שמביא למותם של 150 הנוסעים ואנשי הצוות שבו.