מהפכה בעולם התקשורת: הבילד הגרמני, העיתון הנפוץ ביותר בכל רחבי אירופה, הודיע לעובדיו כי הוא מתכוון לבצע שורת צעדי התייעלות הצפויים לעלות במשרותיהם של עובדים רבים. העורך הראשי של העיתון הודיע בדוא"ל לעובדיו כי העיתון נערך להעביר משרות רבות לביצוע על ידי מערכות בינה מלאכותית, במקום בידי אדם.
"למרבה הצער, העיתון ייפרד מעמיתים שעבודתם יכולה להתבצע בעולם הדיגיטלי בידי בינה מלאכותית או באמצעות תהליכים אוטומטיים", נכתב במכתב שנשלח לעובדים מבעלי ההוצאה לאור. עוד נכתב שמשרות של עורכים, עובדי הדפסה, עורכי משנה, מגיהים ועורכי מדיה "לא ימשיכו עוד להתקיים כפי שהן מתקיימות היום".
בחודש פברואר אמר מתיאס דופפנר, העורך הראשי של העיתון, שהעיתון אמור להיות "חברה דיגיטלית". כלי בינה מלאכותית, כמו ChatGPT יכולים להפוך את העיתונות העצמאית לטובה מאי-פעם, לדבריו.
עוד הוא חזה לפני ארבעה חודשים כי "בינה מלאכותית תהיה בקרוב טובה יותר בצבירה של מידע מאשר עיתונאים בשר ודם", ואמר שרק עיתונאים שייצרו "את התוכן המקורי והטוב ביותר", כמו עיתונות חוקרת ותחקירים – ישרדו בעולם התקשורת. העיתון הבריטי גרדיאן דיווח כי לפי שעה אין לבילד הגרמני כל הערכה בנוגע למספר העובדים הצפויים לאבד את מטה לחמם בעקבות המהלך.
הבילד הוא לא העיתון הראשון שמודיע על מהפכת בינה מלאכותית בשורותיו. האתר האמריקני BuzzFeed הודיע השנה כי הוא נערך להגדיל מאוד את פעילותו באמצעי בינה מלאכותית בתחומים שונים, והעיתונים הבריטיים דיילי מירור ודיילי אקספרס הביעו אף הם התעניינות במהלך.