חברת מרצדס הודתה שהתקינה חיישנים שעוקבים אחר תנועת כלי רכב ואחר מיקומם המדויק. לפי הפרסום בסאן הבריטי, אותם חיישנים מותאמים למנועים של כל כלי הרכב מתוצרת החברה הגרמנית - החדשים והישנים כאחד.
במרצדס, שכאמור נאלצו להכיר בקיומם של המכשירים החשאיים בעקבות הפרסום, אומרים שהם מופעלים אך רק "במקרי קיצון". עם זאת, הם כן מודים בכך שהם משתפים מידע על בעלי מכוניות ופרטי מיקום כלי הרכב שלהם עם גורמי צד שלישי: הוצאה לפועל וחברות שדורשות את רכבן חזרה בשל חובות.
יש לציין כי בבריטניה ניתנת אפשרות לרכוש מכוניות של מרצדס בתנאי מימון שונים דרך החברה עצמה, והלקוחות נדרשים לאשר את תנאיו. מרצדס טוענת כי סעיף "חיישני המיקום" מוצב ממש ליד החתימה על חוזה המימון באותיות מודגשות. עם זאת, חוקי הגנת המידע של האיחוד האירופי קובעים כי מעקב אחר כלי רכב ללא ידיעת הנהג הוא דבר אסור בהחלט.
"תחושה לא נעימה ומפחידה"
הפרסום מעורר דאגה גם בקרב נהגים וגם בקרב מומחים לאבטחת מידע, שמזהירים מפני החדירה המתמשכת לפרטיות שמגיעה, כך נראה, גם לכלי הרכב עצמם. לאחר הפרסום הודיעו שורה של יצרניות מתחרות - בהן ב.מ.וו, יגואר, לנד רובר ופולסווגן - שהן, בניגוד למרצדס, לא מפעילות ניטור אחר כלי הרכב שהן מייצרות.
איך החיישן החשאי שמותקן עובד? ברגע שהוא מופעל מרחוק הוא שולח אות מיוחד למטה של חברת מרצדס. משם, המידע על הרכב עובר מהחברה לגורמים שדורשים את אותו רכב בחזרה. "זו תגלית מזעזעת ובהחלט נותנת תחושה לא נעימה ומפחידה שאיפשהו מישהו יכול לאתר אותי בלחיצת כפתור", סיכם בריאיון לסאן קארל אדווארס, שבבעלותו C200 AMG.
מהדוברות של חברת מרצדס נמסר בתגובה לכלי התקשורת בבריטניה כי "איתור הרכב הוא חלק מתהליך ההחזרה [שלו] ולא מהווה מעקב קבוע אחר לקוחותינו... החיישן מופעל רק בניסות חריגות בהם לקוח מפר את הסכם המימון שלו ומסרב פעם אחר פעם ליצור עמנו קשר".