רובנו מבלים בעבודה את מרבית חיינו. אנחנו נמצאים בעבודה שעות רבות, חושבים עליה גם בבית, וחולמים בלי הפסקה על איך להתפתח ולהגשים את חלומותינו המקצועיים בעתיד. השאיפה להצלחה משותפת כמעט לכולם, אבל רובנו לא מודעים למספר טכניקות פשוטות ויעילות שיכולות לשפר את הביצועים שלנו ולסייע לנו לכבוש את הפסגות המיועדות, וחבל. אספנו עבורכם את כל הטיפים שיובילו אתכם לעבר ההצלחה הנכספת. 

  1. תבואו מוכנים לראיונות עבודה


    איך להתקבל לעבודת החלומות שלנו ולעקוף את המכשולים בראיון העבודה?  אחת השאלות הנפוצות בראיונות עבודה היא – "מה החולשות שלך?". כולנו בני אדם – ולכולנו יש חולשות. נסו לבחור נקודת תורפה אחת או שתיים אמיתיות שלכם (רצוי כאלו שהן פחות קריטיות לתפקיד), וחשוב מכך – איך אתם מתמודדים איתן.

    לדוגמה: "גיליתי שקשה לי לעבוד תחת עומס קיצוני ואני נוטה 'ללכת לאיבוד', ובמצב כזה אני מקפיד לעשות תיעדוף נכון של משימות באמצעות רישום מסודר". המראיין לומד מתשובה כזו שאתם מודעים לעצמכם ולמגבלות שלכם, וחשוב מכך - שאתם בתהליך של למידה והתמודדות ולא בריחה והדחקה, והדבר מעיד על דפוס התמודדות עם קשיים ואתגרים. טיפ קטן ובלתי נמנע – אל (!) תבחרו פרפקציוניזם כחולשה ואל תנסו להפוך חוזקות לחולשות בניסוח מתחכם. לכתבה המלאה.  

  2. רוצים לעבוד בהייטק? תפתחו את הראש לדרכים יצירתיות

    החיים מוכיחים לנו כל פעם מחדש שלא כל הבעיות הן מדע מדויק שניתן לפתור באמצעות נוסחאות מוכרות, ומשימות ופרויקטים שונים לעיתים דורשים יכולות חשיבה יצירתית ופתרונות מחוץ לקופסה. החדשנות והקדמה אשר מאפיינות את ענף ההייטק, מחייבות את עובדיו להמציא את עצמם מחדש כל הזמן. החברות מחפשות אחר עובדים יצירתיים, שיודעים לחשוב ולהתמודד עם בעיות בצורה רחבה ועמוקה ולא בצורה מונוטונית ויבשה. צורת מחשבה כזו היא מיומנות שניתן לפתח באמצעות הכשרות מעשיות אשר מעודדות את משתתפיהם לחלוק ולשתף תובנות ולמצוא מגוון פתרונות עבור כל סוגיה ואתגר. יכולת זו מסייעת לארגון לעבוד בצורה יעילה, להתאים את עצמו לצרכים משתנים ובמקרים מסוימים אף להרחיב את תחומי העיסוק שלו. לכתבה המלאה 
  3. דעו איך לספר סיפור טוב

    מכירים את זה שאתם מעבירים מצגת עסקית סופר חשובה רק בשביל לגלות שבסופה חצי מהאנשים נרדמו והחצי השני לא הבין על מה אתם מדברים? הכל מתחיל ונגמר בסטוריטלינג שלכם. "בעולם מוצף מידע ומסרים, כל אחד רוצה לבלוט מעל היתר ובשביל זה, צריך לדעת לקחת את ערכי המותג, ה-די.אן.איי האנושי, החזון, המטרות, האג'נדה, התדמית ועוד ולכנס את הכל לתוך מסר מזוקק, אפקטיבי, זכיר ומשכנע. היכולת לתפוס קשב בעולם ללא קשב ויותר מכך – לשמר אותו, היא נכס שכל ארגון צריך לשאוף אליו", מסביר אסף סידס, מנכ"ל leave a mark , אחת מחברות הסטוריטלינג הראשונות בישראל. לכתבה המלאה 

  4. Time is money

    בסקר שנערך בבריטניה עלה כי אנחנו מבזבזים מדי יום בממוצע 218 דקות, שמצטברות לשלוש וחצי שעות שבועיות, בהן אנחנו עושים כל מיני דברים זניחים, שלא תכננו לעשות כמו לדוגמא: צפייה בסרטוני יוטיוב, קריאה של הודעות לא חשובות וכו'. הזמן שלנו הוא משאב מוגבל, והוא המשאב הכי יקר שיש לנו. קחו לכם זמן כדי לתכנן את הלו"ז היומי והשבועי, רשמו את כל המשימות שיש עליכם לבצע, ואל תשכחו להשאיר זמן להפסקות, כך יגדלו הסיכויים שתנהלו את הזמן שלכם באופן פרודוקטיבי. לכתבה המלאה 
  5. דעו מתי לקחת הפסקות

    אולי זה נשמע לכם קצת אבסורד, אבל כדי להצליח בעבודה צריך לדעת גם מתי לעצור. בין אם אנחנו עצמאיים או שכירים, אנחנו עובדים ועובדים ועובדים. העבודה גולשת מהמשרד לבית, פולשת לזמן שלנו עם הילדים, לארוחות וכו'. תגדירו לעצמכם זמן שבו פשוט לא עובדים. לא עונים למיילים, לטלפונים ולא עסוקים בעבודה. חשוב לנוח ולקחת פסק זמן, לחדש מצברים, זה רק ישפר את איכות העבודה שלנו, ובכלל את איכות החיים. לכתבה המלאה 

  6. אם נדרש – שקלו שינוי תעסוקתי

    נסו לבדוק אם יש מקצועות רווחיים יותר שתוכלו להשתלב בהם או מקורות הכנסה נוספים שתוכלו ליצור עבורכם. לבזר את מקורות ההכנסה זו עצה שחוזרת על עצמה ונשמעת הגיונית בנסיבות כאלה, אבל לא כולם יוכלו ליישם אותה. אם העבודה הנוכחית שלכם לא יציבה או לא רווחית מספיק, שקלו להרחיב את סט הכישורים שלכם לצורך שינוי כיוון. לכתבה המלאה