פולקסווגן טרנספורטר היא אחת המסחריות האייקוניות, עוד מאז הדור הראשון וחיבתו אצל "ילדי הפרחים" בשנות ה-60. מאז חלפו להם 6 דורות, והכינוי T לסימול הדור דובק בו עד היום. במשך הדורות הציגה פולקסווגן לטרנספורטר גרסאות מסחריות וגרסאות נוסעים שענו לשם קראוול ומולטיוואן באלו המפוארות יותר.
אך עם הצגת הדור השביעי נפל דבר והמולטיוואן החדש זנח את הפלטפורמה המסחרית וקיבל את פלטפורמת MQB המוכרת של הקונצרן, המשמשת בין היתר את הגולף וסקודה אוקטביה למשל. פלטפורמה זו יוצרת נוחות נסיעה עדיפה למוביל נוסעים שכזה.
בהמשך הציגה פולקסווגן את ה-ID. Buzz החשמלי, בעיצוב רטרו ושם המזכירים את הדור הראשון וקריצה לשם Bus שהיה הכינוי לאותן גרסאות נוסעים בארה"ב.
כעת, חושפת פולקסווגן תמונות ראשונות לדגם השלישי בסדרת המסחריות הבינוניות שלהן, והוא למעשה הטרנספורטר "האמיתי" ובגרסת הנוסעים – קראוול. אך נזכיר כי במסגרת שיתוף הפעולה בתחום המסחריות עם פורד, שהביא לנו את פורד ריינג'ר ופולקסווגן אמארוק, הבסיס כעת הוא פורד טרנזיט קאסטום מהדור השני, שכבר משווק בישראל. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן בישראל, נמסר כי הטרנספורטר החדשה צפויה להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2025.
עיצוב ומידות
מבחינה עיצובית, ניתן לזהות מבחוץ את הקו הכללי של הטרנזיט קסטום, בעיקר בקו החלונות ובזוויות השונות בדלתות ובקשתות בתי הגלגלים, כאשר בפולקסווגן דאגו ליצור חזית מובחנת יותר, התואמת את שפת העיצוב הרלוונטית – הדבר בא לידי ביטוי במכסה מנוע פחות זוויתי, פנסים מוכרים, סבכה מעודנת יותר ופגוש מותאם, ובקראוול ישנם חישוקים קלים "16 או "17 אופציונליים. כמו כן תוצע גרסת "פאנאמריקה" עם גימורים חיצוניים ופנימיים נוספים, כמו למשל חישוקי "19.
מבפנים העיצוב מזכיר יותר את הטרנזיט קסטום, כאשר ההגה בעיצוב פולקסווגני. ישנו לוח מחוונים דיגיטלי "12 ומסך מולטימדיה "13, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו-הולד" ובורר הילוכים ששוכן מאחורי ההגה בצידו הימני. כמו כן הטרנספורטר יציע תצורת ישיבה של עד 6 מושבים ובקראוול שורת מושבים שלישית עם שלושה מושבים (9 מושבים בסך הכל), שיהנו גם מ-6 רמקולים לעומת 4.
בקראוול תוכלו להצטייד גם במערכת שמע עם 10 רמקולים או כזו של "הרמן קרדון" עם 14 רמקולים, ריפוד בד איכותי יותר או אופציה לדמוי עור, תוספת שקעי USB, אופציה לגג פנורמי וכריות אוויר וילון וצידיות לנוסעים. נמצא כאן פנסי לד סטנדרטיים (אופציה למטריקס-לד בקראוול), וכן כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני גשם ותאורה, ובבטיחות ישנה בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.
אורכו של הטרנספורטר T7 עומד על 505 ס"מ (+14.6 ס"מ לעומת ה-T6.1), רוחבו 203.2 ס"מ (+12.8 ס"מ) וכן גם רוחב הסרנים צמח ב-14.8 ס"מ ל-139.2 ס"מ, ואילו אורך בסיס הגלגלים עומד על 310 ס"מ (+9.7 ס"מ), וכן יוצע בסיס גלגלים מוארך של 400 ס"מ עם אורך כללי של 545 ס"מ.
אורך רצפת תא המטען גדלה ב-6.1 ס"מ (260.2 ס"מ) ועד 300.2 ס"מ בגרסת בסיס הגלגלים המוארך. נפח ההעמסה עומד על 5,800 ליטר ועד 9,000 ליטר בגרסאות הארוכות עם הגג הגבוה (גג רגיל בגובה של פחות מ-2 מטר). כושר ההעמסה מגיע עד 1.33 טון וכושר גרירה של עד 2.8 טון (+300 ק"ג לעומת ה-T6.1).
יחידות הנעה
לאור אותו שיתוף פעולה גרמני-אמריקאי, הטרנספורטר / קראוול החדש יעשה שימוש באותן יחידות הנעה – דיזל בנפח 2.0 ליטר ובהספקים של 110, 150 או 170 כ"ס, בשידוך לתיבה ידנית 6 הילוכים או אוטומטית 8 הילוכים, עם הנעה קדמית או כפולה. לצידו גרסת פלאג-אין בנפח 2.5 ליטר בהספק של 232 כ"ס וסוללת 11.8 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 56 ק"מ.
וישנה כמובן גם גרסה חשמלית, בעלת הנעה אחורית, בהספקים של 136, 218 או 286 כ"ס, וסוללת 82 קוט"ש שתציע טווח נסיעה של עד 336 ק"מ, זאת לעומת 410 ק"מ ב-ID. Buzz, כאשר בעתיד תוצע גם סוללה קטנה יותר בקיבולת 64 קוט"ש ואף גרסה בהספק מופחת עוד יותר שתיועד למשלוחים עירוניים.