קורונה, משבר שבבים, מלחמה באוקראינה, החות'ים בים האדום וגם הטורקים שחטפו "סיבוב" - מה לא היה לנו בתחילתו של העשור השלישי של המאה ה-21, כל אלו השפיעו, וחלקם עוד משפיעים, על תעשיית הרכב העולמית וכמובן גם על השוק המקומי.
בטבלה שלפניכם תוכלו לראות מה בדיוק עשו כל מותגי הרכב במחצית הראשונה של 2024 לעומת זו של 2023, כאשר כבר מתחילת השנה השוק שומר על מגמת ירידה (כ-11% לעומת התקופה המקבילה), כאשר חלק מהמותגים המושפעים מדגמים תוצרת טורקיה - למשל יונדאי עם הבאיון, i20 ו-i10 שחוותה ירידה של קצת יותר מ-41% ואיבדה את המקום הראשון לטויוטה (דגמי C-HR וקורולה גם כן מגיעים מטורקיה) עם עליה קלה של 3% הודות למשלוח שהגיע ארצה לפני החרם הגדול של ארדואן.
בכל מקרה, נעצור כאן, הטבלה המלאה לנגד עינכם, כי הפעם נברנו בנתוני המסירות כדי למצוא כמה מכוניות מעניינות יותר שעלו על כבישי ישראל בחציון הראשון של 2024 ואולי יפתיעו את חלקכם. נתחיל מאלו שכנראה חשבון הבנק שלנו יעדיף לסגור את עצמו לפני שישחרר לנו כמה שקלים – כמו למשל אסטון מרטין ונטאג' או פרארי SF90 וגם פורוסאנגווה, עוד מזראטי MC20 וגם שתי גראן טוריסמו, שתי יחידות של בנטלי קונטיננטל GT קבריולה, פורשה 911 בגרסת דקאר ועוד GT3 RS, אאודי RS4 אוואנט אחת (450 כ"ס ו-4.1 שניות ל-100 קמ"ש) וגם RS6 אוונט פרפורמנס (630 כ"ס ו-3.4 שניות ל-100 קמ"ש), 4 קאדילק אסקלייד אימתניים ולא פחות מ-12 מרצדס S קלאס מייבאך.
עד כאן מכוניות העל, אלו עם ביצועים מסמרי שיער ויוקרתיות במחיר של דירה - אבל שימו לב מה עוד מצאנו – 10 יחידות של ג'נסיס G70 בגרסת השוטינג ברייק, 4 יחידות בלבד של אבארט 500 החשמלי (מתוכן 3 קבריולה), התגלגלו לפה גם אופל אסטרה חשמלית ששיווקה לא נראה באופק, אבל מהצד השני גם פיג'ו 3008 החדש, שיגיע קודם בגרסת הבנזין. אחרונה חביבה - רנו אקספרס החדשה, כן כן, לא קנגו, אקספרס, שהיא למעשה גרסת רנו לדאצ'יה דוקר.