מבחינה חיצונית עיצוב החזית של ה-CX-80 זהה ל-CX-60 כאשר בפרופיל ניתן להבחין בהארכה המתבקשת ואילו מאחור העיצוב גם כן מזכיר את הקשר הגנטי. הוא כמובן גם גדול יותר – ה-CX-80 ארוך ב-25 ס"מ (499.5 ס"מ), רוחבו זהה (189 ס"מ), גבוה ב-2-2.5 ס"מ (170.5 ס"מ, 171 ס"מ עם מסילות) ובסיס הגלגלים ארוך ב-25 ס"מ משמעותיים (312 ס"מ). תא המטען בנפח 258 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש ובקיפול השורה השלישית מתקבל נפח של עד 687 ליטר. עיצוב הפנים זהה לגמרי.
ה-CX-80 יוצע בגרסאות 7 מושבים בחלוקה ל-2-3-2 או עם אופציה לשני מושבי קפטן ו-6 מושבים בחלוקה של 2-2-2.
יחידות הנעה
מאזדה CX-80 ישווק עם שתי יחידות הנעה. האחת, היברידית-נטענת, בנפח 2.5 ליטר בעלת הספק משולב של 327 כ"ס, תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים, הנעה כפולה ויכולת האצה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ומהירות מרבית של 195 קמ"ש. סוללת 17.8 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 60 ק"מ, וצריכת הדלק המשולבת הרשמית עומדת על 62.5 ק"מ לליטר, אך כמובן תלויה בטעינה והשימוש בחשמל. בהשוואה ל-CX-60 בעל אותה יחידת ההנעה, ה-CX-80 איטי בשנייה אחת בהאצה ל-100 קמ"ש, משיג 3 ק"מ פחות בנסיעה על חשמל. ופחות 4.1 ק"מ לכל ליטר בנזין.
כמו כן ובדומה ל-CX-60 גם ה-CX-80 יציע גרסת דיזל מיקרו-היברידית בעלת מנוע 6 צילינדרים בטור, בנפח 3.3 ליטר ובעל הספק של 254 כ"ס. גם כאן נמצא הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות, המהירות המרבית עומדת על 219 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת על 17.2-17.5 ק"מ לליטר.
בדומה לאח הקצר, גם כאן נמצא מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3 כל אחד, קישוריות אלחוטיות לנייד, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, מערכת שמע Bose עם 12 רמקולים, אופציה לעור נאפה לבן ואת כל המערכות הבטיחות המקובלות ולצידן גם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל זיהוי הולכי רגל ובלימת חירום, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, מערכת זיהוי תמרורים המסונכרנת עם בקרת השיוט והתרעת עייפות.