צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
sportFive1372713 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מוביל הנוסעים של פיג'ו, ה-5008, הוצג בדור חדש ושלישי במספר. ה-5008 שחל דרכו כמיניוואן, הפך בדור השני לרכב פנאי, מעיין גרסה מוארכת ל-3008. הדור השלישי של השניים לא שונה מאותו סידור משפחתי קודם, כאשר גם ה-5008 מבוסס פלטפורמת STLA Medium והוא הוצג תחילה עם הנעה חשמלית. מקבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, נמסר כי ה-5008 צפוי להגיע לישראל בתחילת 2025 ואילו ה-3008 יגיע כבר ברבעון השלישי של השנה, תחילה בגרסתו המיקרו-היברידית החדשה ואילו החשמלי בסוף השנה.

עיצוב, מידות ותא נוסעים
פיג'ו 5008 החדש מציג צמיחה בממדים החשובים למוביל נוסעים, אורכו 479.1 ס"מ, כך שהוא ארוך מהדור השני בכ-15 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 290.1 ס"מ שמשקפים תוספת חשובה של כ-6 ס"מ, רוחבו 189.5 ס"מ וגובהו 169.4 ס"מ, המשקפים צמיחה של כ-4 ס"מ לכל כיוון. נפח תא המטען עומד על 259 ליטר, תוספת מבורכת של 49 ליטר. בקיפול השורה השלישית הנפח מגיע עד ל-748 ליטר ו-1,815 ליטר בקיפול השורה השנייה היוצרים אורך העמסה של 2 מטר. מרווח הגחון נע בין 18.9 ס"מ ל-20.9 ס"מ בהתאם ליחידת ההנעה וחישוקים בגודל של עד "20.

בפנים העיצוב המרשים זהה ל-3008 עם לוח המחוונים i-Cockpit החדש בגודל "21 כאשר בגרסאות הפשוטות יותר התצוגה תורכב משני מסכי "10 היוצרים את אותו אפקט עיצובי. כמו כן נמצא כאן גימורי אלומיניום ותאורת אווירה הבוקעת מתוך הפאנלים השונים. כמו כן יוצע גג פנורמי נפתח כאופציה, מושבים נוחות משודרגים עם חימום, אוורור ועיסוי.

בפיג'ו מציינים כי השורה השנייה עוצבה כשלושה מושבים נפרדים לטובת התאמה מיטבית לשלושה נוסעים או כיסאות בטיחות, אך לעומת ה-C5 איירקרוס או ה-C4 ספייסטורר עליה השלום, לא מדובר בשלושה מושבים נפרדים לגמרי אלא בחלוקה של 60/40 הניתנת להזזה על מסילה, ואילו בגרסאות הבכירות ישנה אופציה למושבים מחוממים. כמו כן יושבי השורה השלישית ייהנו ממושבים נפרדים ומשופרים, מחזיק כוסות, תאורת קריאה ושקע 12 וולט, אך לא משקעי USB הקיימים בשורה השנייה.

sportFive1372716 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ה-5008 החדש יציע טכנולוגיות שונות כגון תאורת מטריקס לד, מצלמות וחיישנים היקפיים, בקרת אקלים תלת-אזורית והטמעת ChatGPT במערכת המולטימדיה, כמו כן נמצא בו את כל מערכות הבטיחות המקובלות, לצד בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת סיוע במעבר נתיב, התרעת רכב בשטח מת וכן חלק מהמערכות מקושרות למערכת הניווט לטובת התאמה מיטבית של מהירות הנסיעה למשל.

יחידות הנעה
כצפוי פיג'ו 5008 חולק את יחידות ההנעה שלו עם ה-3008 שכבר נחשף ואף התרשמנו ממנו בהשקת הנהיגה. יוצעו שתי גרסאות בנזין, האחת עם מנוע 1.2 הליטר החדש בסיוע מיקרו-היברידי ובהספק של 136 כ"ס ובשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. צריכת הדלק המשולבת הצפויה היא 17.2 ק"מ לליטר.

יחידת ההנעה השנייה הינה היברידית-נטענת בהספק משולב של 195 כ"ס המגיע באמצעות מנוע חשמלי בהספק של 92 קילוואט (125 כ"ס) לצד מנוע בנזין בהספק של 150 כ"ס, כאשר לדגם זה תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. הסוללה בקיבולת 17.9 קוט"ש מאפשרת נסיעה חשמלית לטווח של 82 ק"מ, כאשר טעינה ביתית אורכת כשעתיים בלבד.

יוצעו 3 גרסאות הנעה חשמלית בהספקים של 210 כ"ס (9.7 שניות ל-100 קמ"ש) או 230 כ"ס בגרסת הטווח המוגדל, שתיהן עם הנעה קדמית או גרסת הנעה כפולת מנועים והנעה בהספק משולב של 320 כ"ס (מנוע 157 קילוואט מלפנים ו-80 קילוואט מאחור).

לגרסת ה-210 כ"ס סוללת 73 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 502 ק"מ בין טעינות. טעינת DC מהירה בקצב של 160 קילוואט אורכת 30 דקות מ-20% ל-80%, ולדברי פיג'ו תאפשר לכם להטעין 100 ק"מ ב-10 דקות. לגרסת הטווח המוגדל עם 230 כ"ס כבר יש סוללת 98 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 660 ק"מ בין טעינות. ואילו לגרסת ההנעה הכפולה הוצמדה דווקא הסוללה הקטנה (73 קוט"ש נטו), כאשר כל הגרסאות בעלות סוללות במתח 400 וולט ומטען פנימי סטנדרטי 11 קילוואט ו-22 קילוואט אופציונלי וטכנולוגיית V2L לאספקת חשמל חיצונית.