ביום שישי תשיק סקודה את החשמלית החדשה שלה והקטנה בהיצע, אחות נוספת לקונצרן שכוללת כיום את פולקסווגן ID.3 וקופרה בורן הנושאת את הדגל הספורטיבי ובהתאם הציגה בחודש שעבר את גרסת ה-VZ החזקה וכעת הגיע תורה של ה-ID.3 להתחדש ברוח ה-GTI עם גרסת GTX חשמלית. במקביל, השיקה פולקסווגן גרסת GTX ל-ID.7 אך דווקא בגרסת הסטיישן.
פולקסווגן ID.3
לפולקסווגן ID.3 GTX הספק של 286 כ"ס ויכולת האצה ל-100 קמ"ש ב-6.0 שניות, כאשר המהירות המקסימלית מוגבלת ל-180 קמ"ש (160 קמ"ש בגרסאות הרגילות). הסוללה גדולה יותר לעומת הגרסאות הרגילות ובקיבולת של 84 קוט"ש (79 קוט"ש נטו), כך שהיא תאפשר טווח נסיעה של 600 ק"מ (משוער). ל-ID.3 GTX מטען פנימי 11 קילוואט, וטעינת DC אפשרית בבקצב של עד 175 קילוואט, כך שתמתינו 26 דקות מ-10% ל-80%.
לצד גרסת ה-GTX תוצע גם גרסת GTX Performance שכבר תספק נתונים דומים לקופרה VZ עם 326 כ"ס, קיצור המאוץ ל-100 קמ"ש לכדי 5.6 שניות ומהירות מקסימלית גבוהה יותר העומדת על 200 קמ"ש. האם מדובר בפתח לגרסת vRS לסקודה החדשה? בקרוב נדע.
פרט למאפייני עיצוב ספורטיביים מבחוץ ומבפנים נמצא ב-ID.3 GTX גם מתלים אדפטיביים בכיול ספורטיבי, מערכת בלימה משודרגת, חישוקי "20 סטנדרטיים ברוחב 215 מ"מ או 235 מ"מ ב"פרפורמנס", ובהתאם לקו היצרנית, גם ה-ID.3 תצויד במערכת המולטימדיה החדשה בגודל "12.9 הכוללת ChatGPT.
פולקסווגן ID.7
המצטרפת האחרונה למשפחת ID היא ה-ID.7 ממנה אף התרשמנו לפני כשנה, כאשר גרסת הסטיישן (טורר) זוכה גם היא לשדרוג ספורטיבי. ב-ID.7 טורר מצטרף אל המנוע האחורי (286 כ"ס) גם מנוע קדמי (109 כ"ס) לכדי הנעה כפולה והספק משולב של 340 כ"ס.
בשלב זה פולקסווגן לא פרסמה את נתוני ההאצה ל-100 קמ"ש או את טווח הנסיעה המשולב, אך כן עדכנה שהסוללה בקיבולת 91 קוט"ש (86 קוט"ש נטו) בדומה למוצע בגרסאות הרגילות וטעינת DC מהירה בקצב של עד 200 קילוואט מאפשרת טעינה מ-10% ל-80% בפחות מ-30 דקות.
כמו ב-ID.3 GTX גם ה-ID.7 הספורטיבית זוכה לעדכוני עיצוב מתבקשים, מתלים אדפטיביים בכיול ספורטיבי, שדרוגי מכלולים שונים ולמערכת המולטימדיה החדשה.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן בישראל, נמסר כי טרם התקבל מועד סופי להגעת ה-ID.3 המחודשת, על אחת בגרסת ה-GTX. ה-ID.7 דווקא כן צפויה להגיעה בגרסת הסדאן הרגילה והיא תעשה זאת ברבעון האחרון של שנה, בעוד ייבוא ה-GTX נמצא בבירור.