צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
לנצ'יה אפסילון החדשה. ה-HF רק ב-2025 (צילום: ספורט 5)
לנצ'יה אפסילון החדשה. ה-HF רק ב-2025|צילום: ספורט 5

אחרי שנים ארוכות של קיפאון ועם השקת של האפסילון בדור הרביעי, לנצ'יה מנסה לרענן גם את הרוח הספורטיבית שלה ומחזירה לחיים את הסימול הספורטיבי HF. סימול זה הוצג לראשונה ב-1960 על-ידי מועדון הלקוחות הנאמנים של לנצ'יה, משמעו Hi-Fi - High Fidelity, נאמנות גבוהה, וניתן למי שרכש לפחות 6 מכוניות לנצ'יה.

כשלוש שנים מאוחר יותר, עם הקמת צוות המרוצים של היצרנית, אומץ הלוגו HF בתוספת ארבע פילים אדומים כקמעות למזל. ה-Fulvia Coupe HF האגדית משנת 1966 הייתה הראשונה "לענוד" את הלוגו החדש, ובהמשך ה-Stratos HF על רצף נצחונותיה במרוצי הראלי מ-1974 עד 1978, וכמובן דגמי הדלתא עם ה- Turbo(1983), 4WD, אינטגראלה והדלתא HF Integrale Evolution ורצף התארים מ-1987 ועד 1992.

הלוגו החדש עבר התאמות קלות לעידן המודרני, תוך שמירה על המאפיינים המוכרים ובהם ראשי התיבות וכמובן הפיל האייקוני, כשב-2025 תציג לנצ'יה את האפסילון HF, אך היא לא תציע מנוע בנזין חזק, אלא את ההנעה החשמלית החדשה של משפחת הקטנות בסטלנטיס, זו שתשמש גם את אבארט 600  החדשה.

ההספק יעמוד על 240 כ"ס, ואם נתבסס על הפרטים שהוצגו ב-600, נמצא גם דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה ובלמים משודרגים של "אלקון". בלנצ'יה מציינים כי ההאצה -100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות. לשם השוואה, ומאחר ובלנצ'יה לא פרסמו את נתוני ההאצה של הדגם הרגיל, לעומת ה-208 החשמלית בעלת המנוע החדש בהספק של 156 כ"ס, מדובר בשיפור של מעל ל-2 שניות. אם כך, עולה השאלה, מתי בפיג'ו יחזירו את רוח ה-GTi, אולי עם גרסת PSE  - Peugeot Sport Engineered ל-208? אנחנו מהמרים שגם הצרפתים יצטרפו בקרוב עם גרסה משלהם.