מותג הרכב אקספנג (Xpeng) הוקם לפני פחות עשור, בשנת 2014, על-ידי צוות מנהלים שהגיע מחברות טכנולוגיה גדולות ומוכרות בסין כגון עליבאבא, שיאומי ו-GAC. ארבע שנים מאוחר יותר השיקו את הרכב הראשון וב-2021 זכו לתקינה אירופאית והחל שיווק דגמי ה-P7 בנורווגיה כשב-2023 קונצרן פולקסווגן אף רוכש 5% ממניות החברה.
לפני כ-3 שנים החל תהליך בחינת השיווק בישראל עם נציגי פריסבי (קרסו מוטורס לשעבר), כאשר בתקופה האחרונה ההשקה המקומית נדחתה מספר פעמים, ולאחרונה עקב תחילת של מלחמת חרבות ברזל. כעת הבשילו התנאים והיבואנית החלה בשיווק דגם הסדאן P7 ורכב הפנאי G9, כאשר דגם ה-G6 בסגנון פנאי-קופה ישווק כאן במהלך השנה הבאה בהתאם לתקינה האירופאית.
לשני הדגמים אחריות של 7 שנים או עד 160,000 ק"מ (8 שנים על הסוללה) ומרווח הטיפולים עומד על שנה או 20,000 ק"מ ובנוסף ישנה אפליקציה לשליטה ותפעול על מאפייני הרכב השונים. היבואנית הביאה ארצה כ-1,000 רכבים כאשר זהו צפי המכירות לשנה הקרובה, אך עקב המצב מתקיימות הערכות לדחיית העלאת המס על חשמליות כחלק מעידוד הצמיחה.
גם האקספנג P7 ו-G9 מועמדות לרכב השנה - כנסו להצביע ואולי תזכו בשוברים בסך 500 ש"ח >>> כנסו לאיזור הבחירה
צפו בוולוג ההשקה המלא:
אקספנג P7
ה-P7 היא מכונית סדאן בעיצוב ספורטיבי בעלת מידות ממשפחת יונדאי איוניק 6 וטסלה מודל 3. ה-P7 תשווק כאן ב-3 גרסאות עם שתי יחידות הנעה. גרסת הכניסה Long Range בעלת הנעה אחורית והספק של 276 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות. לשתי הגרסאות הנוספות הנעה כפולה והספק של 473 כ"ס עם ההאצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות.
לכל הגרסאות סוללת 82.7 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 576 ק"מ או 505 ק"מ בגרסאות כפולות ההנעה. מטען פנימי 11 קילוואט מאפשר טעינת AC ביתית במשך קצת יותר מ-10 שעות (0%-100%) ואילו טעינת DC מהירה 175 קילוואט (10%-80%) אורכת כ-29 דקות.
רשימת האבזור ארוכה הכוללת פריטים כגון מושבים ספורטיביים בריפוד עור סינטטי, לוח מחוונים "10.25 ומסך מולטימדיה "14.96 ללא קישוריות לנייד אך עם ווייז מובנה ואפליקציות מוסיקה כגון ספוטיפיי מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות, עדכוני Over The Air, תא מטען חשמלי, גג פנורמי, שקע V2L לאספקת כוח חיצונית, חישוקי "18 ועוד.
מערך הבטיחות מקיף וכולל את כל המערכות המקובלות יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור מצב נהג, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת התנגשות מאחור, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית.
את גרסת הכניסה ניתן לשדרג עם חבילת אבזור בשם DiamondX 07 בעלות של 20,000 ש"ח, הכוללת עור נאפה, מערכת שמע של Dynaudio עם 18 רמקולים (כולל שני רמקולים במושב הנהג ורמקולים חיצוניים להשמעת מוסיקה), אוורור במושבים הקדמיים וסגירת ואקום לדלתות. לגרסת ה"פרפורמנס" חישוקי "19 ולגרסת ה-Wing דלתות הפרפר.
אקספנג P7 – מחירון
אקספנג P7 בגרסת Long Rang (הנעה אחורית) תעלה 199,990 שקל
אקספנג P7 בגרסת Performance (הנעה כפולה) תעלה 266,990 שקל
אקספנג P7 בגרסת Wing Edition (הנעה כפולה) תעלה 299,990 שקל
אקספנג G9
ה-G9 הוא רכב פנאי גדול עם 5 מושבים המתחרה בדגמים כגון ג`נסיס GV70 או וויה פרי והוא יוצע כאן ב-3 גרסאות. גרסת הכניסה Standard Range בעלת הנעה אחורית, הספק של 313 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות. לגרסה זו סוללה בנפח 78.2 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 460 ק"מ. מטען פנימי 11 קילוואט מאפשר טעינת AC ביתית (5%-100%) במשך קצת יותר מ-9 שעות ואילו טעינת DC מהירה 260 קילוואט (10%-80%) אורכת כ-20 דקות.
הגרסה השנייה Long Range בעלת יחידת הנעה זהה, אך עם סוללה גדולה יותר בנפח 98 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 570 ק"מ. במקרה זה טעינת ביתית אורכת כ-11 שעות וטעינה מהירה (300 קילוואט) אורכת כ-20 דקות, אך בכל מקרה עמדות שכאלו נדירות עדיין בישראל.
לגרסת ה-Performance הנעה כפולה ומתלי אוויר, ההספק עומד על 551 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. מערך הסוללה זהה ל-Long Range אך הטווח עומד על 520 ק"מ.
רשימת האבזור ארוכה כשל ה-P7 כאשר ל-G9 חישוקי "19 או "21 בגרסת ה"פרפורמנס" וגם מסך מולטימדיה נוסף "14.96 מול הנוסע בעל חיבור בלוטות` נפרד ואפשרות שליטה על המוסיקה למשל. את גרסאות ההנעה האחורית ניתן לשדרג עם חבילת אבזור DiamondX 09 בעלות של 30,000 שקל, המוסיפה עור נאפה, תמיכות נוספות למושבים הקדמיים והאחוריים ומערכת עיסוי, מערכת שמע Dynaudio עם 18 רמקולים, וו גרירה נשלף חשמלית (כושר גרירה של 1,500 ק"ג).
אקספנג G9 – מחירון
אקספנג G9 בגרסת Standard Range (הנעה אחורית) יעלה 269,990 שקל
אקספנג G9 בגרסת Long Range (הנעה אחורית) יעלה 309,990 שקל
אקספנג G9 בגרסת Performance (הנעה כפולה) יעלה 364,990 שקל