ואלנס, חברת השבבים הישראלית הפועלת בתחום האוטומוטיב בשנים האחרונות, כתחום מרכזי שני, בנוסף לתחום האודיו-וידאו אותו היא מובילה למעלה מעשור. בין לקוחותיה, נמנית מרצדס והטכנולוגיה שלה מוטמעת בדגמים רבים של יצרנית היוקרה מגרמניה, כמו כן היא מספקת את מוצריה גם לחברת סטונרידג' האמריקאית (Tier 1).
השבבים המתקדמים של ואלנס מאפשרים העברת נתונים מהירה, ללא פגיעה באיכות, בין החיישנים השונים ברכב, אל המחשב המרכזי של המכונית. מחשבי המכוניות הפכו מתקדמים וחזקים יותר והם אינם אחראיים רק על מערכת ניהול הדלק או החשמל, כאשר כבר היום הרכב הופך למתוקשב יותר ויותר עם מבט אל עבר עתיד אוטונומי, המשמעות היא תפקוד יעיל יותר של כלל המערכות. אחת המשמעויות המיידיות היא שיפור יכולות מערכות הבטיחות המתקדמות שהופכות גם הן מתקדמות ומורכבות משנה לשנה.
לאחרונה הכריזה על שיתוף פעולה עם אינטל פאונדרי (Intel Foundry Services) וכחלק מאותו שיתוף פעולה אסטרטגי ואלנס תעשה שימוש בטכנולוגיית הייצור המתקדמת של אינטל לייצור הדור השני של שבבי A-PHY שלה, מה שיאפשר צמצום עלויות וצריכת חשמל של שבבים אלו לצד ביצועים ברמה הגבוהה ביותר, כך שעם העלייה המשמעותית ברוחב הפס ודרישות ארכיטקטורה נוספות, יכולת זו תבטיח שימור ביצועי מערכות ה-ADAS (Advanced Driver-Assistance System) ובטיחות הנוסעים ברכב.
שיפור הביצועים של אותם שבבים בעידן בו מערכות הבטיחות פועלות במהירויות גבוהות יותר וניזונות משלל חיישנים במקביל, החל מכאלו פשוטים כמו חיישנים אולטרא-קוליים, דרך רדארים, מצלמות ברזולוציה גבוהה של 4K ועד רדארי לייזר (LiDar), יכול להוות בסופו של דבר את ההבדל בין אירוע מבהיל של בלימת חירום לבין, חלילה, פגיעה קטלנית.
בהזדמנות זו נזכיר כי בשנת 2017 רכשה אינטל את מובילאיי הישראלית, שטכנולוגיית עיבוד התמונה שלה ומערכות הבטיחות והנהיגה האוטונומית שלה כבר מוטמעות אצל יצרניות רכב שונות כמו ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו, פורשה וקונצרן ג'ילי. האם העתיד יאיר גם על Valens הישראלית? בקרוב נדע, שכן מוצרי החברה נבחנים בימים אלו אצל כעשר יצרניות רכב ולמעלה מעשר חברות Tier 1 מובילות.