קרייזלר, מותג שיחגוג בשנה הבאה 100 שנות קיום, מדשדש בשנים האחרונות, ונותר כיום עם דגם אחד בלבד, המיניוואן פסיפיקה, זאת אחרי שבסוף השנה שעברה הופסק הייצור של ה-300. את 2023 היא סיימה במקום ה-22 במכירות בארה"ב עם כ-134 אלף יחידות, ובדיוק כמו הגרזן שהונף מעל צווארן של DS, לנצ'יה ואלפא רומיאו, גם קרייזלר היא מועמדת לקיצוץ בין שלל מותגי קונצרן סטלנטיס.
כעת זו "שעת הזהב" שלה, אחרי האפסילון החדשה של לנצ'יה, המילאנו של אלפא רומיאו ובקרוב דגם נוסף ל-DS, הגיע תורה של קרייזלר להציג את העתיד שלה. עד שדגם הקונספט יבוא לידי ביטוי, בשנה הבאה תציג קרייזלר את הדגם החשמלי הראשון שלה ואילו עד 2028 תציג קו דגמים חשמלי
הכירו את קרייזלר הלסיון (Halcyon)
ההלסיון הוא כמובן דגם קונספט, כזה שבא לבשר אודות עתיד המותג בהיבטי העיצוב והטכנולוגיה. העתיד, לפחות זה הקרוב, הוא חשמלי ובהתאם הוא יבוסס על פלטפורמת STLA Large של סטלנטיס המשמשת את ג'יפ ואגוניר S שיחשף במלואו בקרוב.
בעיצוב החיצוני הושם דגש על אווירודינמיות והעיצוב נקי וזורם, כמו כן הרכב "יושב" עד כ-10 ס"מ בלבד מהקרקע בסיוע מתלי אוויר לטובת צמצום מקדם הגרר. חישוקי "22 וצמיגי פירלי 255/35 להפחתת ההתנגדות לגלגול. לתאורה החיצונית יכולת תקשורת עם הולכי הרגל והארת מצב הרכב (כגון עצירה) על הקרקע.
כניסה לרכב מתבצעת בזיהוי ביומטרי, וישנה יכולת זיהוי האם הנהג נושא עימו חבילה למשל, וידיו תפוסות כך שהדלתות יפתחו באופן עצמאי. תא הנוסעים עשוי 95% חומרים ממוחזרים ושדה הראייה כמעט 360 מעלות, עם חופת זכוכית בעלת מצבי הכהיה משתנים. המושבים ניתנים להזזה לאחור להגדלת מרווח הפנים על חשבון תא המטען וגם להגיע למצב שכיבה ולהנות מהנוף הנשקף.
ההגה מתקפל והדוושות נסוגות לטובת יצירת סביבת תא נוסעים ייחודית, שכן בדגם מוטעמת טכנולוגיית נהיגה אוטונומית בדרגה 4 – STLA AutoDrive. מסך "15.6 סובב על ציר בין מצב אופקי לאנכי וגם הוא ניתן לקיפול. בנוסף ישנה תצוגה עילית בעלת מציאות רבודה, עדכוני OTA כמובן וכן זיהוי תקלות ותיקונן ללא צורך בעדכון הנהג, שכן מוטמעת בהלסיון גם טכנולוגיית בינה מלאכותית המאפשרת ליושבים ברכב לשוחח עם הסייען הקולי ולשאול כל שאלה למשל.
נמצא פה גם טכנולוגיית V2X המאפשרת לרכב להסתנכרן באופן מלא למוצרים חיצוניים כגון לטלפון הנייד, הבית החכם, כמו גם קבלת מידע על מזג האוויר והתאמת בקרת האקלים ברכב וכן עם יומן הפגישות ומערכת הניווט לטובת תכנון נסיעה אופטימלי.
הסוללה בארכיטקטורת 800 וולט, סוללת ליתיום-גופרית, ללא שימוש בניקל, קובלט או מנגן ובכך מפחיתה את טביעת הרגל הפחמנית ב-60% לעומת הסוללות כיום. עוד יציע ההלסיון טכנולוגיית טעינה אלחוטית הן במצב סטטי והן במצב נסיעה, כך שבציפייה ליותר ויותר כבישים המאפשרים זאת, טווח הנסיעה יהפוך לכאורה לבלתי מוגבל.