מתחילת השנה נמסרו בישראל קצת יותר מ-240 אלף מכוניות חדשות, כך עולה היום (ב') על פי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם בישראל. מדובר בצמיחה של 10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר בחודש ספטמבר, נמסרו כ-17 אלף כלי רכב, נתונים דומים מאוד לשנה היוצאת.
מבחינת היקף מכירות רכב חשמלי בישראל, עולה כי נתח השוק עולה בהתמדה, וכיום מתייצב נתחו על 17.3 אחוזים מכלל המכירות; מתוך 93,981 מסירות של רכבים חשמליים, 41 אלף היו חשמליים 100%, קרוב ל-39 אלף יחידות היברידיות, כמעט 14 אלף דגמי פלאג-אין הייבריד. זוהי עליה תלולה של 45% מאז חודש יוני האחרון.
מותג הרכב החשמלי (המלא) הנמכר ביותר בישראל הוא BYD עם קרוב ל-13,481 יחידות. ג'ילי עם 6,180 מסירות, טסלה 5,463, יונדאי 4,100. את קבוצת היוקרה החשמלית מובילה מרצדס עם 877 מסירות של רכבים חשמליים לגמרי, כאשר ג'נסיס נועלת תשעה חודשים עם 510 מסירות. חברת אאודי עם 366 יחידות.
בקרב היבואנים, יונדאי ממשיכה להוביל את השוק עם קרוב ל-30 אלף מסירות מתחילת 2023 (כמעט ללא שינוי מהשנה הקודמת). קיה במקום השני (-4%), טויוטה במקום השלישי (-15%) וחברת BYD מדורגת רביעית. סקודה היא חברת הרכב האירופית המובילה בישראל עם 12,736 יחידות, גידול של 17%. מאזדה במקום השישי, מדווחת על קיטון בשיעור של 16%. חברת צ'רי מתברגת במקום אחד אחרי היפנית עם 10,314 מסירות עד כה.
בפלח היוקרה, מרצדס חווה ירידה של 10%, ב.מ.וו עם קיטון בשיעור של 32%. במקום השלישי חברת וולוו עם עליה קלה של 12%, לקסוס יורדת ב-9%. ג'נסיס מתחזקת בהדרגה עם 775 מסירות - עליה של 39%. קאדילק ולנד רובר עם ירידה של 20%. גם חברת היוקרה הצרפתית DS מדווחת על קיטון של 37%.
בקבוצת הפאר-על, בנטלי מסרה 16 כלי הרכב השנה לעומת 24 בשנה הקודמת. אסטון מרטין חמש מכוניות בלבד לעומת 11 אשתקד, פרארי מסרה 19 כלי רכב (16), פורשה 232 (כמעט ללא שינוי).