אחרי קצת אי בהירות בנוגע לעתידו, והקפאת הפעילות, זכיון מותג SMART ישאר בידי קבוצת כלמוביל, וזו נערכת להשיק בארץ את הרכבים החשמליים החדשים שיוצרו תחת פיקוח ומימון קבוצת הרכב הסינית GEELY, לה 50% בעלות על המותג. נזכיר כי בין נכסיה גם חברת וולוו, וקבוצת היוקרה החשמלית הממוקדת שלה, פולסטאר.
תזכורת קצרה: מותג SMART החל את פעילותו בסוף שנות ה-90 תחת מרצדס ובשיתוף עם מותג השעונים השוייצרי SWATCH תוך יישום פתרונות פשוטים, חסכוניים לתנועה המפוקקת בעיר, עם דגמים קומפקטיים דו מושביים בהם ה-פור טו, וכן שיווקה לחובבי הנהיגה את סמארט רודסטר (לה היו מהדורות בחתימת AMG ו-בראבוס) ולאחר מכן הצטרפו דגמים נוספים כגון הפורפור ל-4 נוסעים (שלא זכה להצלחה גדולה).
המותג חווה את תקופת הפריחה שלו באירופה בשנת 2004 עם היקף מסירות של 135 אלף יחידות. ב-2014 רשם את הצלילה החדה ביותר שלו אל 55 אלף מסירות בלבד, חזר לעצמו כשנה לאחר מכן, אולם בשנתיים האחרונות הגיע לשפל חסר תקדים, בהעדר אסטרטגיה וחדשנות, עם מכירות של 35 אלף יחידות בלבד בשנת 2021. באותה שנה נמכרו בישראל בסביבות 70 רכבי סמארט, בשנה שלאחר מכן 43 והשנה ששה כלי רכב (יבוא מקביל).
הרכב הראשון שיחנוך את פעילות העידן החשמלי של סמארט בישראל הוא ה-smart #1, רכב כביש שטח אורבני באורך 4.27 מ' ובסיס גלגלים של 2.75 מ' המבוסס על הרצפה המודולארית של ג'ילי, ה-SEA. יש לו מספר גרסאות עם מנוע חשמלי או שניים, בהספקים שינועו בין 272 ל-430 כ"ס (בגרסת בראבוס). הסוללה, 66 קווטש, תציע טווח נסיעה של עד 440 קילומטרים.
גיל פריאנטה, מנכ"ל קבוצת היוקרה בכלמוביל, מציין: "אנו נרגשים להמשיך את שיתוף הפעולה עם סמארט לקראת השקת הדגמים החדשים של סמארט. נמשיך להציע ללקוחותינו הקיימים והחדשים, רכבים טכנולוגיים, חדשניים ואופנתיים ובעיקר בשורה רעננה לעולם הרכב בישראל".
בהמשך, כלמוביל תרחיב את ההיצע עם רכב כביש שטח גדול יותר תחת הספרה "3", וכן יהיו דגמים נוספים כולל דמוי קופה אופנתי. המחירים, המפרטים, יפורסמו במועד הקרוב לתחילת השיווק. פעילות סמארט בישראל תיעשה במיתוג נפרד, בהתאם לאסטרטגיה של היצרן לפיה הוא יהפוך למותג יוקרה חשמלי בלבד.