בשנה שעברה מיפתה הונדה את התוכנית האסטרטגית שלה שבה היא מתכננת להשיק עד 30 מכוניות חשמליות ברחבי העולם וליצור בריתות טכנולוגיות לפיתוח כלי רכב חשמליים. כל זה נכלל בהתכנות של הונדה ברמה עולמית ולאומית ובמיוחד אוזכרו מיזמים עבור ארה"ב עם ג'נרל מוטורס. אבל בסוף השבוע, היא חשפה במטה המחקר והפיתוח שלה בגרמניה (אופנבך) את המטרות ליבשת אירופה, ומשם תגיע הבשורה גם לישראל ככל הנראה.
פרט להונדה CR-V המחודש, וכן לרכב כביש שטח נוסף שכבר דיווחנו אודותיו בשנה הקודמת, הונדה ZR-V, הדגם המעניין ביותר הוא גם בעל השם המסורבל ביותר: הונדה e:Ny1. זהו רכב כביש שטח סגמנט B שגרסה מקבילה שלו ביפן בשם e:np1 הוצגה לפני כמה חודשים. לפי הונדה, דגם זה מסמן לא רק את שפת העיצוב החדשה אלא גם מבוסס על רצפת ייעודית לרכב חשמלי, תחת סימול F. לדברי הונדה היא תציע מרכז כובד מאוזן וביצועים דינמיים שישקפו את המחויבות של החברה גם להנאה מנהיגה.
לרכב יהיה מנוע חשמלי בודד בהספק של 201 כ"ס ו-31 קג"מ על בסיס הנעה קדמית עם סוללת 68 קוטש. הטווח המרבי הוא 412 קילומטרים לפי מחזור WLTP והטעינה במסופים מהירים אורכת בסביבות 50 דקות או אם תרצו ניתן להחזיר 100 קילומטרים בעשר דקות. אין מידע רשמי על ביצועים.
בתא הנוסעים הונדה צועדת בעקבות הטרנדים המובילים בתעשייה, משמע הנדסת אנוש תכליתית עם שימוש במסך ראשי ל-90% מהפונקציות הקיימות ברכב. המוניטור מגיע בגודל 15 אינץ', מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי וברשימת התוספות כל מערכות הבטיחות החדישות, מושבי עור עם חימום וקירור, אפל ואנדרויד בחיבור ישיר וכדומה.
מבחינת פרופרציות מדובר ברכב חמישה מושבים, כמעט מקביל במידותיו להונדה HR-V, עם בסיס גלגלים של 2.62 מ' ואורך של כ-4.4 מ', עם תא מטען סטנדרטי של כ-350 ל'. יחד עם זאת, המערכת החשמלית תייקר אותו משמעותית לעומת אחיו הקונבציונלי. בכלי התקשורת בגרמניה מעריכים כי יתומחר בסביבות ה-50 אלף יורו. המכירות הרשמיות תצאנה לדרך בסוף השנה ולכן מוקדם לדעת מתי יגיע לישראל במדויק.