ora פאנקי קאט (צילום: ספורט 5)
ora פאנקי קאט|צילום: ספורט 5
WEY קופי 01 (צילום: ספורט 5)
WEY קופי 01|צילום: ספורט 5

קבוצת הרכב הסינית גרייט וול מוטורס מתחילה להרגיש בנוח מחוץ לגבולות ארץ המוצא, וזאת אחרי כמה ניסיונות כושלים בעשור הקודם בהעדר הטכנולוגיות והתשתית. הענקית מסין משווקת כיום את מותגי Ora ו-Wey באירופה, כולל במדינות מפתח כמו גרמניה וגם לאחרונה הקימה חטיבות בישראל. בראיון לכלי התקשורת בברלין, נשיא אירופה קסיאנגין מנג ומנהל המותג והשיווק באירופה, תיאמו יאנקה מתארים מה היה, ומה מחכה בהמשך.

"בשלב ראשון נביא רק דגמים חשמליים נוספים של ORA לאירופה. מכוניות חשמליות טהורות מבית Wey תהיינה זמינות רק בהמשך אחרי רכבי הפלאג-אין הקיימים. אבל אנחנו כבר מתכוננים לזה פנימית", הסביר. בדומה לתוכניות ההרחבה של BYD, גם גרייט וול תפנה משאבים לייצר את הרכבים שלה באירופה. עם זאת, לדברם, טרם הגיעו לנתוני המכירות שנדרשים לשם רכישת מפעלים.

"אנחנו לא עוסקים בנתוני מכירות טהורים. Great Wall Motor היא חברה פרטית ואין לה לחץ מהממשלה", ציין נשיא אירופה. "לכן החברה פרגמטית יותר מיצרנים סיניים רבים אחרים ואין לה יעדי מכירות ספציפיים בשלב הראשוני. יש לנו גם שאיפות אחרות. אנו עוסקים גם בשמירה על איכות הסביבה, קיימות ושביעות רצון הלקוחות. אנחנו רוצים להשתמש בזה כדי לבנות מותגים חזקים. יש לנו כוח עמידה. אם זה יצליח, נראה".

תיאמו יאנקה אמר שהוא מאוד מרוצה מכמות המתענייינים ברכבי גרייט וול. "הפתיחות כלפי מותגים סיניים בגרמניה "דלה מאוד. זה היה שונה מאוד רק לפני כמה שנים. אנו חשים עניין רב בכלי הרכב שלנו ועלייה בתנועת אולמות התצוגה, במיוחד כתוצאה מהקמפיין הארצי שזה עתה החל, בו נתמוך כעת באמצעי תקשורת נוספים".

יתרון משמעותי שיש לגרייט וול, כמו גם למותגים סינים מתחרים טמון בזמינות המלאים. "יש לך מערך מלא עם גרסאות ואפשרויות תצורה. זה מאפשר לחברה לייצר חלק גדול מכלי הרכב למלאי. יש לנו אינספור מכוניות במלאי ובספינות לאירופה", כך אומרים בכירים בחברה.

גרייט וול משקיעה לא מעט זמן וכסף במודעות צרכנית, שכן היא רוצה לבנות בנק לקוחות נאמן. "קודם כל, הפרסום הטוב ביותר הוא כאשר המכוניות יוצאות לרחוב. הסוחרים ושותפי הליסינג דואגים לזה. הנקודה השנייה: בסין קיימת מדיניות של "ללא בדיקה, ללא רכישה". גישה זו ננקטת גם באירופה. לכן בנינו רשת רחבה של שותפים שבה הלקוחות יכולים להכיר את המכוניות בצורה אינטימית. זה ההבדל והיתרון הגדול שלנו בהשוואה למותגים אחרים שמוכרים את המכוניות שלהם באינטרנט", הסביר מנג.

בנוסף, חשובים להם, אומר מנג גם מסרים בוני אמון – למשל שהמכוניות קטפו חמישה כוכבים במבחן הריסוק של Euro NCAP בשנה שעברה - והשיגו את התוצאה הטובה ביותר בקטגוריות שלהן. כשנשאל על העובדה שחלק מהרכבים של המתחרים זולים משמעותית, אמר מנג: "אנחנו רוצים שהחברה שלנו תתפתח בצורה בריאה - ולא נותנים לעצמנו להיגרר לתחרות מחירים". בהתאמה לחבילות שלו, ה-Wey Coffee 01 זול בכמעט 10 אחוזים ביחס למתחרים שלו באירופה אומר יאנקה. "אז אנחנו ממוקמים היטב". פרט לכך, מציינים, טווח הנסיעה של הפלאג-אין ההיברידית הוא 146 קילומטרים, בערך פי שניים מזה של רוב המתחרות.

על פי דוח איגוד יבואני הרכב בישראל, עד כה נמסרו בארץ 413 רכבי ORA פאנקי קאט. מותג WEY, מסר 260 מכוניות מתחילת השנה.

צפו: מותג WEY מושק בישראל: