יבואנית רכבי הונדה לישראל קבוצת מאיר החלה לשווק השבוע את הדור השישי של הונדה סיוויק TYPE R - גרסת הביצועים המיוחדת של הסיוויק המשפחתית. כמו כל קודמותיה, לפחות ברמת האבזור, היא תשווק בחבילת גימור אחת בלבד, מרכב חמש דלתות (הונדה הפסיקה לייצר רכבי 3 דלתות), מקום לארבעה נוסעים ובמחיר של 314 אלף שקלים, לא כולל אגרת רישוי בגובה 3,575 שקלים נוספים.
למרות שחלפו קרוב ל-26 שנה מאז הדור הראשון של הסיוויק TYPE R, היא נותרה נאמנה ליסודות המקוריים והמכניים שלה שהפכו אותה למכונית כל כך מחוזרת על ידי שוחרי נהיגה - מנוע 2.0 ל' ארבע בוכנות (פעם בלי טורבו, היום עם) אך עם תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות על בסיס הנעה קדמית. מנוע זה, ה-K20C1 הוא למעשה אותו גרעין של הדגם היוצא, אך הפעם מחוזק ממנו בכמה סוסים ומספק מומנט יעיל יותר ברצפת הסל"ד ומקבל תגבור ממגדש טורבו חדש ומערכת קירור מוגדלת.
ההספק המרבי ממנוע ה-2.0 ל' טורבו עומד כעת על 329 כ"ס ו-42.9 קג"מ הזמינים מטווח של 2000 סל"ד. תיבת ה-6-מהיריות הידנית, הכולל פונקציית גז ביניים תאיץ במכונית ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ועד מהירות מרבית של 275 קמ"ש. הונדה ביצעה שורה של שדרוגים במערכות ובמכללים של הסיוויק TYPE R כולל בולמים, בלמים, מערכת היגוי חדה יותר, בקרת נהיגה סלקטיבית המאפשרת לכייל פרמטרים שונים לפי סגנון נהיגה, ומתלים שמאזנים כהלכה בין נוחות נסיעה לנהיגה על מסלול. כל מה שנדרש לתרגם 329 כ"ס קיבל טיפול מהוקצע בדור השישי זכה וביד מכוונת, ולראיה היא מדורגת בין המכוניות שהשיגו את זמן ההקפה המהיר ביותר במסלול סוזוקה עם פחות מ-7:44 ד'.
בתא הנוסעים של הסיוויק TYPE R תמצאו סביבת נהיגה אופיינית עם תמת R - מושבי ספורט, דוושות מוכספות, ידית הילוכים קצרה ומוכספת, חיווי מיוחד לביצועים בלוח המחוונים (כולל נורית התראה להחלפת הילוך בזתמון הנכון), ומסביב רוב הפונקציות שקיימות בסיוויק הסטנדרטית, בכלל זה מערכת מדיה ראשית 9 אינץ', בקרת אקלים דו אזורית ומערכות הגנה אקטיביות. מבחוץ תוספות ייחודיות כגון חישוקים, לוגואים R וכן מערכת פליטה עם שלוש יציאות לה ווסת קול משתנה.
הרכב מגיע נעול חישוקי 19 אינץ' על צמיגי מישלן פיילוט ספורט-4 בקוטר 265/30. מסגרת האחריות היא שלוש שנים או 100 אלף קילומטרים, המוקדם ביניהם.