(צילום: Getty) (צילום: ספורט 5)
(צילום: Getty)|צילום: ספורט 5

הכתובת הייתה על הקיר - אבל הדיווחים היו סותרים. עד כאן; ביממה האחרונה אישר מנכ"ל פולקסווגן החדש תומאס שייפר שהדור הנוכחי, השמיני במספר של הגולף שהוצג ב-2019 יהיה האחרון מסוגו עם מנוע בערה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. בכך מגיעה לקיצה שושלת של רכבי גולף, מרכבים שונים, מיתוגים (GTI, R וכדומה) שהשורשים להם נשתלו ב-1974. הגולף הנוכחית תזכה למקצה עדכונים נרחב, משמעותי בשנה הבאה אך הוא יהיה האחרון בהחלט וינעל אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בתעשייה בעשורים האחרונים.

אין הרבה הפתעות דרמטיות בהכרזה של שייפר. אבל פולקסווגן שומרת לעצמה את הזכות להחיות את המיתוג GOLF בעתיד, על רצפה חשמלית. ההחלטה של פולקסווגן שלא להפנות יותר משאבים לחידוש הגולף נובעת מהסטת משאבים רבים למערכות הינע חשמליות, סוללות וכל מה שכרוך בהקמת משפחת ה-I.D החשמלית של הקונצרן וכן הזרמת ממון למותגי הליבה; רק לאחרונה דווח כי החברה תשקיע מיליארדי דולרים בשדרוג המפעל המרכזי של סיאט בברצלונה (מרטורל) כדי להתאימו לפיתוח מכוניות חשמליות קומפקטיות עבור סקודה, קופרה וחטיבת הפרטיות של פולקסווגן.

הגולף שלטה בצמרת המכירות ביבשת אירופה במשך שנים ארוכות, ושמרה על ממוצעים גבוהים של יותר מ-500 אלף מסירות מדי חודש מזה יותר משני עשורים. אבל גם זה, כבר לא מספיק כדי לשמור אותה בתמונה. "אם העולם יתפתח אחרת לגמרי מהצפוי עד 2026 או 2027, נוכל לפתח גולף חדשה לגמרי - אבל אני לא חושב שזה בכלל בכוון או ביעדים. בינתיים, זה לא צפוי", הוסיף שייפר ונעץ מסמר אחרון בארון של הגולף.

בפרזנטיות של פולקסווגן, אכן פורסם כי החברה עשויה להחזיר את הגולף לשורותיה כרכב חשמלי - אבל לא לפני שנת 2028. בה בעת, ועד שמהלך כזה יקבל חותמת, יעמידו בסגל עשרה כלי רכב חשמליים עד שנת 2026, אחד מהם עתיד להיות רכב חשמלי זול ועממי במחיר של 25 אלף יורו אודותיו דיווחנו בכמה הזדמנויות שונות. להערכתם, 80% ממכירות המותג באירופה ו-55% בצפון אמריקה יהיו של רכבים חשמליים בשנת 2030.