רנו הציגה השבוע עדכון של אמצע החיים לרנו קליאו דור חמישי שנחשפה ארבע שנים. בניגוד לדיווחים סותרים, הקליאו תמשיך לייצג את רנו בקבוצה B עוד שנים ארוכות על פי דברי היצרן, ולא תזכה לגרסה חשמלית מלאה ועצמאית כפי שנעשה בפיג'ו למשל עם ה-208. לצידה איפוא, תתייצב יורשת רנו-5, עם הנעה חשמלית מלאה במראה רטרו מודרני.
העדכון החיצוני רובו ככולו מרוכז בחלק הקדמי, עם שינוי משמעותי בגריל, הפגושים ובחתימת התאורה הראשית. בחלק האחורי השיניים פחות בולטים ומדגישים מוטיב שחור בפנסים ובחלקי הקישוט השונים בפגוש עם אפקט תלת ממדי שקוף בתיחום של בתי התאורה.
בתא הנוסעים תמצאו פחות או יותר אותה סביבת עבודה בהבדל אחד מורגש - עליה באיכות החומרים, ושימוש בריפודי בד מתרוכובת ממחוזרות. מערכת המדיה נעזרת בצג ראשי שבעה או עשרה אינץ' וממשקים אלחוטיים של אפר קאר פליי ואנדרויד אוטו יהיו זמינים כמעט בכל הגרסאות.
לקליאו תהיינה כמה חבילות חדשות, אך הבכירה שבהן היא מהדורת אספרי-אלפין, עם צבעים ייחודיים לה וחישוקים מוגדלים ובכלל, הופעה קצת יותר ספורטיבית. היא תגיע עם מושבי ספורט (באקט מלאים), הגה ספורטיבי, דוושות ספורטיבית, ספי דלתות עם סימול אספרי וגרפיקה מובחנת בלוח המחוונים.
מבחינת מנועים, רנו מכריזה שהיא למעשה דוחקת לשוליים גרסאות בנזין מסורתיות ומשדלת להנעה חשמלית או היברידית משולבת כדי לסייע במעבר לחשמל. בקצה ההיצע יעמוד דגם E-TECH עם 145 כ"ס המבוסס על שני מנועים חשמליים, מנוע 1.6 ל' וסוללה קטנה, ויכולת לנוע בעיר 80% מהזמן רק על חשמל וצריכת דלק ממוצע של 20 ק"מ לליטר. עוד גרסאות בסיסיות תהיינה זמינות עם הספקים שונים וגרסת דיזל (כנראה אחרונה) תוצע עם 100 כ"ס באירופה.
הקליאו היא המכונית הנמכרת ביותר של רנו בכל הזמנים וממנה נמסרו עד היום מעל 16 מיליון יחידות. הדגם המעודכן צפוי להגיע לישראל בנובמבר באמצעות היבואנית קרסו מוטורס.