טסלה בנתה בשנתיים האחרונות "בנק" לקוחות בישראל שרכש, ללא התנסות מעשית ברובו, טסלה מודל 3 בכמויות גדולות משל מדובר במוצר צריכה בסיסי כמו טלפון סלולרי. אלא שעם הכניסה המסיבית של המותגים הסינים החשמליים לישראל, ויחד עם הגידול בנבחרת רכבי הכביש שטח היוקרתיים של מותגי אירופה, ג'נסיס ולאחרונה גם לקסוס, טסלה מגלה רגישות בנקודת התורפה העיקרית שלה - העדר רכב כביש שטח במחיר תחרותי; כאשר הגיע מודל Y לישראל בסוף השנה הקודמת, גרסת הלונג ריינג' שלו נמכרה במחיר בסיס של 330 אלף שקל.
בחודשים שחלפו, טסלה בוחנת מחדש את מדיניות התמחור שלה, בעיקר בסין ובארה"ב ונעשו גם הוזלות בישראל כדי לצמצם את המתקפה הסינית (בעיקר להדוף את היריבות הגלובלית מצד BYD). בין לבין, החלה לשווק בארץ את ה-SUV הנמכר ביותר שלה בעולם, מודל Y, שבשנת 2022 נמסר ל-800 אלף לקוחות. מחירו התייצב לאחרונה בישראל על 285 אלף שקלים ועד 317 אלף שקלים. הוא משווק עם הנעה כפולה בגרסת לונג ריינג' (טווח ארוך) המאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-5.0 שניות, והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בגרסת הפרפורמנס, תרומת שני המנועים החשמליים. טווח הנסיעה בשני המקרים - 517 קילומטרים.
זמינותו של דגם ההנעה אחורית, החל מהשבוע, מגשר את טסלה לעמדה אסטרטגית הרבה יותר טובה בקטגורית רכב הכביש שטח החשמליים, לפחות אלו בטווחי המחירים הגבוהים במרכז הקטגוריה. הוא נמכר בארץ תמורת מחיר התחלתי של 232 אלף שקלים, ובתמורה לכך תקבלו מנוע חשמלי בודד המפיק 300 כ"ס, 42 קג"מ, האצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות ומהירות מרבית של 217 קמ"ש. סוללת ה-60 קווטש תספק טווח נסיעה של עד 455 קילומטרים והוא מקבל מתח של עד 170 קילוואט לטעינה מהירה, שצריכה להחזיר אתכם לכביש עם סוללה מלאה בסביבות חצי שעה.
הביקושים ל-SUV רחוקים מהאטה. מעניין יהיה לראות בחודשים הקרובים איזו השפעה תהיה לגרסה זו מול המתחרים הישירים שלו ובטבלת המסירות.