רנו חשפו קרוסאובר דמוי קופה סגמנט D בשם רפאל (משב רוח או פרץ רוח בעברית) שיתברג מעל הארקנה. זהו הדגם השלישי בדור הנוכחי של שפת העיצוב שנבנה על רצפת CMF-CD, יחד עם אוסטרל ואספאס ומנצל את המהפכה ההיברידית של היצרן הצרפתי שהחלה בקליאו ובמגאן E-טק בין היתר ותמשיך אל דגמים רבים כולל בחטיבות המשנה של דאצ'יה. המכירות בכל אופן עוד קצת רחוקות; אלה תצאנה לדרך רק במהלך הרבעון השני של 2024.
השם Rafale אומץ מחדש אחרי שבשנות ה-30 הוצמד למטוסי קרב בהם הותקן מנוע שש בוכנות של רנו. בערך 100 שנה קדימה, הקרוסאובר החדש ידידותי לסביבה ושקט, מציע סידור הושבה לחמישה עם אורך של 4.71 מ', בסיס גלגלים של 2.74 מ' (בדיוק כמו אספאס החדש), רוחב 1.86 מ' וגובה של 1.61 מ', כלומר נמוך בשלושה סנטימטרים שלמים מאוסטרל, גם בשל סיומת התקרה מאחור. מאחורי השורה השניה תמצאו חלל אחסון של 530 ליטרים.
בזמן ההשקה שלו, כלומר בפעימה הראשונה ישווק עם מנוע היברידי מסורתי ותיבת הילוכים רציפה עם מספר מצבי נהיגה שונים. זוהי מערכת כלאיים המשלבת מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין בהספק מרבי של 130 כ"ס, שני מנועים חשמליים וסוללת 2 קווטש קומפקטית לנסיעה חשמלית לטווח קצר. ההספק המרבי הוא 200 כ"ס ולפי רנו צריכת הדלק תהיה באזור ה-20 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת. גרסת ספורטיבית שלו, פלאג-אין היברידית עם 300 כ"ס תחזק את המשפחה בהמשך הדרך, כשלזו הנעה כפולה וטווח נסיעה חשמלי של 70 קילומטרים על הסוללה.
חלל הנוסעים מחקה, פחות או יותר, את העיצוב של האוסטרל, אם כי בשינויים אסתטיים נבחרים. המערכות מול הנהג והנוסעים מבוססות על צג 12 אינץ' בקונסולה ולוח מחוונים 12 אינץ', יחד עם תצוגה עלית 9.3 אינץ'. הגרפיקה לעומת זאת מובדלת ביחס לאוסטרל, עם אזכורים לעיצוב החיצוני בחלק מהתפריטים ומשענות ראש עם סמלים מוארים. עוד בפנים תמצאו מושבי ספורט מהודרים מאלקנטרה, ובגרסאות קצה בהן 'אספרי' יהיה מוטיב ספורטיבי מודגש כמו דמוי עור מחורץ, גלגל הגה ספורטיבי וכיתובי אספרי.
מערכת המידע הראשית של רפאל מבוססת על אנדרויד 12 והיא מגיעה עם אינספור אפליקציות מובנות ואפשרויות שימוש מתקדמות בפיקוד הקולי, כמו למשל שליטה על תאורת האווירה וכן הוא מגיע עם תקרה פנורמית בגודל עצום בטכנלוגיית AmpliSky שמאפשרת לשלוט בכמות האור שנכנס בזכות שדות מגנטים מובנים בזגוגית (9 סגמנטים נפרדים), וכמובן שהוא חמוש במיטב מערכות ההגנה של היצרן הצרפתי.
בסיכום הדברים רנו מציגה כאן את ספינת הדגל, ולדברי האנשים שהגו אותה היא הרבה יותר איכותית מכל רכבי היצרן עד כה ועושה שימוש בחומרים משובחים ואבזור עשיר. אבל מעבר למלל והתאורים המפליגים, מה שעומד בפני רנו היא המשימה להפוך אותה לייצוגית וגם מבוקשת מול רכבי פיג'ו החדשים, סיטרואן, ואפילו מול מותגי הפרמיום (בגרסאות הבסיס שלהם) באירופה כמו אאודי Q5 ספורטבק למשל. הניסיון של רנו בקבוצות הבכירות (ספראן, טליסמאן) לא היה מוצלח כידוע, והם מקווים שרפאל יוכל למלא את הוואקום בצורה מיטבית, וגם יקצור הצלחה כלכלית.
המחיר המשוער על ידי כלי התקשורת בצרפת: 42 אלף יורו.