לא מעט יצרנים כבר הזהירו כי לתקן יורו 7 החדש עשויה להיות השפעה או השלכה לא מבוטלת על עומק ה"ספסל". מחירן של מכוניות חדשות יעלה באופן הדרגתי, לפעמים בהתייקרות חדה ובנוסף לכך, ההיצע יופחת משמעותית, לא רק כאשר מדברים על גרסאות ספציפיות (כמו רכבי ספורט נדירים או רכבי קופה) אלא על דגמים שלמים שידחקו לשוליים מכיוון שהם פשוט לא נמכרים. קיה ריו, למשל הוא אחד הדגמים הראשונים, הבולטים, שנמכרים גם בישראל שנפלו קורבן להחלטות אסטרטגיות מסוג אלה.
זו אמנם אסטרטגיה שקולה, לפי ביקושים, אולם מי שמנהלים את יונדאי, ברמת המותג, לא חולקים את השקפת העולם של העמיתים שלהם בקיה - וגם לא יפעלו לפיה. לפחות כך הם מבטיחים כעת, בכל הכרוך במגוון הדגמים הקטנים ביותר וגם הוותיקים ביותר שלהם; החברה הדרום קוריאנית נחושה לשמור על נוכחותה בסגמנטים A כמו גם בסגמנטים B ו-C, וזו הסיבה שהיא הבטיחה, במילותיה, את המשך דרכן של יונדאי i10, i20 ו-i30 בהצהרות של בכיר במותג. היצרן מודע לכך שהקטגוריה העירונית מתייקרת מאוד לצרכן אבל כמו טויוטה, הם משוכנעים שיש חלופות במקום חיסולים ממוקדים.
מייקל קול, ראש יונדאי במטה המרכזי של אירופה, אישר כי הדגם הקטן ביותר של יונדאי, ה-i10 שזה עתה זכה למתיחת פנים, יקבל גם דור חדש כשיסיים את מחזור חייו הנוכחי לאחר חמש-שש שנים. קול היה מאוד ברור באמירות שלו, וקבע חד משמעית: "אנחנו לא רוצים לאבד אף לקוח ואנחנו לא רוצים להפנות עורף לאף קבוצה של לקוחות. לכן אנחנו צריכים לחשוב על הלקוחות עבור דגמים אלה".
יש כמובן חשיבה לטווח ארוך מאחורי הדברים שלו, שכן להמשך ה-i10 וה-i20 בשוק יש גם מטרה מאוד תכליתית: להרוויח כמה שיותר מזומנים כדי לממן את הדגמים העתידיים החשמליים שיגיעו מ-2035 לכל הסגמנטים. המקרה של יונדאי i30 למשל, פעם אחד הכוכבים של החברה באירופה ובישראל לא זוכה כעת לתשומת לב בכלל. אבל הקומפקטית החשובה הזו עתידה להגדיל את ההיצע עם אפשרויות חשמול מסוג פלאג-אין, מיקרו היברידי והיברידי, בדומה לקיה סיד.
לקוריאנים אין כוונה להיעלם מפלחי מפתח, כפי שעולה מדבריו. אולם הבחירה בהזרמת חמצן לדגמים כמו i10 ו-20 ו-30 תאלץ אותם לרקוח נוסחת חשמול כדי שכל הדגמים לעיל יהיו כדאיים כלכלית - משהו שבפולקסווגן למשל סרבו לבצע, וחתכו מהסגל גם את ה-up החשמלית - למעשה הנציגה האחרונה שלהם בקבוצה A. בכירי יונדאי מסרו את הדברים על רקע חשיפת גרסתה האירופית של יונדאי KONA החשמלית בימים האחרונים וגם קול, מבין שלא כולם יוכלו להרשות לעצמם לקפוץ לעידן החשמלי כל כך מהר. "יש שוק לדגמים חשמליים קטנים יותר מה-KONA וחשוב שהמותג יקדיש לכך הרבה מחשבה". כך או אחרת, אנחנו מקבלים אינדקציה טובה לכך שיונדאי מבינים שמנועי בערה לא יכולים להפוך מברירת המחדל למוקצים כל כך בקלות.